Uuden verkkokaupan palveluja

Verkkokaupan pyörittämiseen tarvitaan teknologiaa, mutta hyvä liikeidea ja sujuva logistiikka ovat vähintään yhtä tärkeitä tekijöitä. Liiketoiminnan lainalaisuudet vallitsevat myös verkossa eli pienenkin yrityksen tulee tietää mistä liikevoitto muodostuu ja mistä kannattavuus syntyy. Tässä joitakin ohjeita kuinka pääset alkuun.

Toimitukset ja palautukset

Verkkokaupan tilauksia odotetaan perille nopeasti ja luotettavasti. Kun toimitusketju sujuu, verkkokauppa pysyy kannattavana. Etenkin palautusten helppo hoitaminen on monelle asiakkaalle tärkeä valintakriteeri. Lisätietoa toimituksista ja palautuksista

Aloittelevan verkkokaupan palautuksiin voi riittää aluksi esimerkiksi se, että toimitat asiakkaallesi Helposti-koodin. Osta palautuvalle paketille kuljetus lähettämisen verkkopalvelusta. Kirjoita omat tietosi vastaanottajakenttään ja lähettäjäksi asiakkaasi tiedot. Asiakkaasi voi jättää paketin Helposti-koodilla Postin pakettiautomaattiin tai mihin tahansa Postin palvelupisteeseen.

Verkkokaupan alustan valinta

Tuotevalikoiman laajuus, kohdemarkkina ja budjetin koko vaikuttavat siihen mikä verkkokaupan alusta on sopiva. Esimerkiksi vaatimattoman budjetin alustoja voisivat olla MyCashflow ja Shopify. Kotimaan maksuratkaisuja on yhdistetty joihinkin alustoihin valmiiksi, mikä voi auttaa nopeaa liikkelle lähtöä tavoittelevaa ensikertalaista.

Jos tarkoitus on käyttää sisältömarkkinointia ja kehittää verkkokauppaa nopeasti, saattaa WooCommerce tarjota sopivan haastavan ympäristön. Magento ja Drupal Commerce ovat varteenotettavia vaihtoehtoja laajempiin kokonaisuuksiin, joissa tarvitaan investointeja vaativia järjestelmäintegraatioita.

Rajaton verkkokauppa

Tähtääminen kansainvälisille markkinoille on mahdollista verkkokaupan avulla, sillä jo lähialueilla on miljoonia asiakkaita. Lue lisää.