Omien asiakkaiden palvelu muuttotilanteessa

Postin palvelut asiakkaan muuttaessa

Pidä nykyiset asiakkaasi ja tehosta lisämyyntiä

Muutto on se hetki kun nykyinen palveluntarjoaja kilpailutetaan. Muuttajakyselyn mukaan.

55% muuttajista aikoo kilpailuttaa muuton yhteydessä sähkösopimuksen
48% muuttajista aikoo kilpailuttaa kotivakuutuksen
40% muuttajista aikoo kilpailuttaa internet-yhteyden

Voit hyödyntää Postin muuttotietopalveluita nykyiseen asiakasrekisteriisi. Toivota asiakkaallesi onnea uudella asuinalueella ja yllätä iloisesti hyvällä tarjouksella joko ennen muuttoa tai sen jälkeen.

3 tapaa tavoittaa muuttavat asiakkaasi

1. Muuttajaennusterikaste

Muuttajaennuste kertoo asiakasrekisteristäsi todennäköisesti muuttamassa olevat asiakkaat ja auttaa personoimaan heille lähetettävää asiakasviestintää Tieto päivitetään asiakasrekisteriin jatkuvan OTS-päivityksen yhteydessä halutulla tiheydellä

Muuttajarikaste jakaa väestön muuttamisen todennäköisyyden perusteella 10 ryhmään. Ryhmässä 1 muuttamisen todennäköisyys seuraavan vuoden aikana on noin 10-kertainen ryhmän 10 verrattuna ja noni kolminkertainen keskiarvoon verrattuna

Muuttoherkkyyden ennustamisessa on otettu huomioon mm. asuinalue, ikäluokka, asunnon tyyppi, vuokra-asuntojen osuus.

Muuttajaennuste on osa Postin uutta rikastepalvelua, jonka avulla tehostat asiakkuusmarkkinointiasi ja parannat asiakaspitoa. Lue lisää tarjomastamme.

2. Näkyvyys muuttoilmoituslomakkeella omille asiakkaillesi

Lähes jokainen suomalainen ilmoittaa muutostaan Postille ja maistraatille muuttoilmoituslomakkeen kautta, jonka voi täyttää joko verkossa tai paperisena. Nyt voit tavoittaa omat muuttavat asiakkaasi sähköisen muuttoilmoituksen vahvistussivulla ja parantaa siten asiakaspitoa. Olennaista on, että muuttaja kokee markkinointisi palveluna, joka helpottaa hänen arkeaan.

Uudessa palvelussa eri alojen palveluntarjoajien mainospaikat ryhmitellään muuttoilmoituslomakkeen vahvistusivulla toimialottain. Voit kuitenkin näkyä lomakkeella omille asiakkaillesi ennen kilpailijoita, sillä nykyiset palveluntarjoajat näytetään sivulla aina ensimmäisenä. Palvelun hinnoittelu on transaktioperusteinen, joten maksat tuloksista.

Muuttoilmoituksella voit tavoitella myös uusia asiakkaita. Lue lisää palvelusta.

3. Asiakasmuuttajat - älä hukkaa asiakastasi muutossa

Asiakasmuuttajat-palvelulla varmistat asiakassuhteen säilymisen ja myyt lisää hetkellä jolloin asiakkaasi haluavat ostaa.

  • Posti tuottaa päivittäin valmiin kohderyhmän asiakkaistasi, jotka ovat muuttamassa.
  • Voit kontaktoida asiakkaitasi itse haluamassasi kanavassa (markkinointilupien puitteissa.)
  • Palvelu voidaan myös toteuttaa suorapostituksena "avaimet käteen", eli tuotamme kohderyhmään lisäpalveluna myös paino- ja postitustyöt sekä jakelun päivittäin
  • Jos haluat lähestyä asiakkaitasi tekstiviestillä tai sähköpostilla, hoidamme asian halutessasi puolestasi. Puhelinnumeron avulla asiakasmuuttajille on mahdollista kohdentaa myös Facebook-mainontaa.
  • Posti voi myös toteuttaa automatisoidusti muuttajakonseptit, jolloin muuttajalle lähetetään viesti halutussa kanavassa. Myös esimerkiksi personointi läheiseen myymälään onnistuu.
  • Palvelu hinnoitellaan kiinteällä kk-hinnalla, riippuen seurattavien asiakkaiden määrästä. Asiakasmuuttajat sopii erityisen hyvin yhdistettäväksi Jatkuvaan Päivityspalveluun tai Premium Widget -palveluun.

Tutustu suomalaisiin muuttajiin