Pisteytysmallit

Pisteytysmalli asettaa asiakkaat paremmuusjärjestykseen tilastollisen analyysin perusteella.

Pisteytyksen avulla voit kohdentaa markkinointikampanjasi parhaaseen mahdolliseen kohderyhmään. Malleissa voidaan hyödyntää oman datasi lisäksi Postin monipuolista dataa, jolloin paras potentiaali voidaan tunnistaa koko Suomen väestöstä. 

Asiakkaiden pisteytys

Kohdenna markkinointiresurssisi potentiaalisille kohderyhmille

Pisteytyksen käyttö on suositeltavaa aina, kun haluat tehdä kohdennettua markkinointia. Pisteytysmallit sopivat erityisesti tilanteeseen, jossa haluat tavoittaa erityisen kohderyhmän:

  • Tietystä tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneet
  • Parhaita asiakkaitasi muistuttavat henkilöt

Myös uusasiakashankinnassa, kun omaa asiakastietokantaa ei voida käyttää kohderyhmän valitsemiseen, kohdentaminen pisteyttämällä kannattaa. Postin käytössä olevat monipuoliset tietolähteet takaavat, että paras asiakaspotentiaali voidaan tunnistaa koko väestöstä. Kohdentamalla vältetään lisäksi markkinointiviestin lähettäminen ryhmille, joille tuotteesta tai palvelusta ei ole hyötyä tai joita ei muuten haluta tavoittaa.