Asiakassegmentointi

Asiakassegmentointi on tehokas työkalu liiketoiminnan kehittämiseen, asiakasymmärryksen syventämiseen, sekä markkinointiviestinnän suunnitteluun ja kohdentamiseen. Voimme auttaa sinua rakentamaan tarpeisiisi sopivan segmentoinnin ja hyödyntämään sitä tehokkaasti.

Asiakassegmentointi

Hyvä asiakassegmentointi auttaa liiketoiminnan fokusoimisessa

Segmenttien myyntilukuja ja muita ominaisuuksia vertailemalla tunnistat yrityksellesi tärkeimmät asiakkaat. Kun keskityt palvelemaan yrityksesi tärkeimpiä asiakasryhmiä, saavutat parempia tuloksia kuin pyrkimällä tavoittamaan koko potentiaalinen asiakaskunta. Asiakassegmenttien ominaisuudet auttavat samalla kehittämään juuri oikeanlaisia tuotteita ja palveluita asiakaskunnallesi sekä asemoimaan tuotteet markkinoilla edullisesti kilpailijoihin verrattuna.

Asiakassegmentointi tehostaa markkinointia ja asiakasviestintää

Segmentit jakavat asiakkaasi ryhmiin, joiden sisällä tarpeet, kiinnostukset ja arvot ovat yhteneviä ja joihin perehtymällä opit tuntemaan asiakkaasi. Hyödyntämällä eri segmentteihin liittyviä sosiodemografisia ja muita tietoja pystyt suunnittelemaan asiakas- ja markkinointiviestintää, joka todella uppoaa yleisöön. Mikä parasta, voit tehostaa uusasiakashankintaa tunnistamalla kiinnostavia segmenttejä vastaavia kohderyhmiä asiakaskantasi ulkopuolelta.