Sujuvuutta sähköisellä laskulla

Olemme ottaneet1.5.2017 alkaen käyttöön paperilaskulisän yritysasiakkaillemme, joka on 6,50 euroa/lasku. Ilmoittamalla sähköiset laskutustiedot, yrityksesi välttyy paperilaskulisältä ja voit tehostaa laskujesi käsittelyä.

Helppo ja nopea sähköinen lasku säästää aikaa ja ympäristöä, eikä siitä veloiteta paperilaskun laskutuslisää. Vaihtamalla sähköiseen, saat lisää aikaa käsitellä laskujasi ja siirrät ne kätevästi sähköiseen arkistoon.

Vaihtoehdot Postin laskujen vastaanottamiseen

  1. Verkkolasku - Sisältää laskudatan ja csv-muotoisen liitetaulukon operaattorista riippuen. Vastaanottamista varten tarvitset taloushallinnon ohjelmiston tai palvelun. Käyttö edellyttää sopimusta pankkisi tai verkkolaskuoperaattorisi kanssa.
    Lisätietoa verkkolaskutuksesta löydät esimerkiksi
    Tieken sivuilta. 
  2. Sähköpostilasku - Toimitetaan haluamaasi sähköpostiosoitteeseen sähköpostin liitteenä (PDF). Lasku sisältää myös liitteet. Tarvitset vain voimassa olevan sähköpostiosoitteen. 
  3. Paperilasku - Voit vastaanottaa laskusi paperisena. Paperilaskuista laskutetaan paperilaskulisä 6,50 euroa/lasku
Ilmoita yrityksesi sähköiset laskutustiedot

Voit ilmoittaa sähköiset laskutustiedot kahdella tavalla.

  1. Verkkolaskun tilauslomakkeella osoitteessa posti.fi/verkkolaskutilaus
  2. Asiakastietojen ylläpidossa voit muokata ja tarkastella yrityksesi laskutusosoitteita. Kirjautuminen tapahtuu Postin asiointitunnuksilla. Palvelussa tehdyt muutokset tulevat voimaan heti. Katso tarkemmat käyttöohjeet.
    Postin asiointitunnukset saat yrityksesi pääkäyttäjältä, jos yrityksellänne ei vielä ole asiointitunnusten pääkäyttäjää, voit tilata asiointitunnukset pääkäyttäjälle.
    Kaikki asiointiportaalin palvelut posti.fi/asiointiportaali.

Huom. Asiakastietojen ylläpidossa tehdyillä laskutusosoitteiden muutoksilla ei ole vaikutusta Postin rahtilaskutukseen. Ilmoita sähköiset laskutustiedot lomakkeella, jos haluat tehdä muutoksen Postin rahtilaskutukseen.