Laskutus

Postin laskujen toimitusvaihtoehdot ovat verkkolasku, sähköpostilasku tai paperilasku. Sähköinen lasku on paperilaskua nopeampi tapa laskun vastaanottamiseen. Yrityksen laskukopiot (pdf- ja taulukkomuodossa) ovat saatavilla Asiointiportaalin Raportit-palvelusta, ohje palveluun kirjautumiseen.

Uudistus rahdin laskutukseen

Rahdin laskun ulkoasu uudistuu ja yhtenäistyy muiden Postin laskuttamien palveluiden kanssa keväällä 2018. Uudistuksen myötä rahdin eri sopimusnumerot saa mm. yhdistettyä samalle laskulle.

  1. Ilmoita halutessasi rahdin laskujen yhdistämisestä tällä palvelulomakkeella.
  2. Tutustuu uuden laskun lukuohjeeseen.

Lue lisää rahdin laskutuksen uudistumisesta.

Paperilaskulisä

Ilmoittamalla sähköiset laskutustiedot, yrityksenne välttyy paperilaskulisältä (6,50 euroa/lasku). Verkkolaskun tai sähköpostilaskun tilaamisen voi tehdä kahdella tapaa:

  1. Ilmoita sähköiset laskutustiedot tällä palvelulomakkeella.
  2. Ilmoita sähköiset laskutustiedot Asiakastietojen ylläpidossa, katso tarvittaessa käyttöohjeet. Palveluun kirjaudutaan Postin asiointitunnuksilla.

Lue lisää paperilaskulisän käyttöönotosta ja laskutustietojen muuttamisesta.

Kuluttaja-asiakkaillemme

Postin laskujen toimitusvaihtoehdot ovat paperilasku tai eLasku. eLaskutuksen onnistumisen edellytys se, että olet sopimusasiakkaamme ja käyt tekemässä eLaskusopimuksen omassa verkkopankissasi.