Skanska Kodit tarjoaa asiakkailleen Postin SmartPost-palvelua

06.03.2017

Skanska ja Posti ovat aloittaneet yhteistyön, jossa Skanskan Kotien valmistuvissa asuntokohteissa otetaan käyttöön Postin uusi pakettilokerikkopalvelu SmartPost.

"Postin uusi palvelu tuo Skanska Kotien asiakkaille helppoutta arkeen. Haluamme kehittää asumiskokemusta kokonaisvaltaisesti ja siinä arkea helpottavilla palveluilla on yhä tärkeämpi osa", sanoo Skanska Kotien myynti- ja markkinointijohtaja Marja Kuosma.

"SmartPost-palvelusta hyötyvät niin yksinelävät, lapsiperheet kuin ikääntyvä väestö. Lukolliset pakettilokerikot sijaitsevat kätevästi omassa rappukäytävässä. Pakettilokerikosta voi noutaa vaikkapa verkkokauppaostokset ja sinne voi jättää valmiiksi maksetut lähetykset", kertoo Kuosma.

"Tuomme pakettilokerikot valikoituihin valmistuviin kohteisiin, mutta lokerikot voidaan asentaa myös jo valmistuneisiin rakennuksiin, jos taloyhtiö niin päättää. Ensimmäiset kohteet on valittu ja palvelu laajenee valtakunnallisesti", Kuosma toteaa.  

Tällä hetkellä on sovittu SmarPostin käyttöönotosta Tampereella As. Oy Luminaryssa ja As. Oy Härmälänrannan Pilotissa, Oulussa As. Oy Oulun Puistovahdissa sekä Helsingissä Munkkiniemeen rakennettavassa As. Oy Helsingin Rakuunanpuistossa.

SmartPost on arjen apu asukkaalle

SmartPost on kerrostalon aulatilassa tai muussa yhteisessä tilassa oleva lukollinen ja turvallinen pakettilokerikko, joka on taloyhtiön asukkaiden käytössä. Lokerikossa on paketin vastaanottamisen lisäksi omat laatikot, joihin voi jättää valmiiksi maksetut paketit, kirjeet ja kortit. Talon asukkaille tuleva perinteinen kirjeposti ei kuitenkaan päädy lokerikkoon.

"Palvelu on kehitetty kuluttajien tarpeita kuunnellen ja se mullistaa perinteiset paketinjakelumallit. Talon asukkaat voivat noutaa aulasta verkkokauppatilaukset itselleen sopivana hetkenä. Palvelu poikkeaa aiemmista malleista ja on Suomessa ensimmäinen ja ainoa laatuaan", kertoo Postin pakettipalveluista vastaava johtaja Toni Laaksonen.

Laaksonen toteaa, että verkkokauppa, palveluiden tarjonta sekä digitalisoituminen muuttavat ihmisten asiointi- ja ostotottumuksia. Ajankäyttö ja liikkuvuus muuttuvat, ja palveluilta odotetaan aikaan tai paikkaan sitoutumatonta joustavuutta.

"Väestö ikääntyy ja yhteiskunta kehittää erilaisia tuetun asumisen ratkaisuja, jolloin ihmiset voisivat asua kotonaan mahdollisimman pitkään. Palvelusta hyötyvät niin lapsiperheet, autottomat asukkaat tai vaikkapa vuorotyötä tekevät ihmiset", sanoo Laaksonen.

SmartPostiin voi vastaanottaa paketteja kaikista verkkokaupoista, jotka ovat Postin asiakkaita. Kun Posti tuo paketin talon asukkaalle, paketin vastaanottaja saa kännykkäänsä saapumisilmoituksen, jossa on lokeron numero ja avauskoodi.

Lisätietoja:

  • Jaa