Företagskundernas inloggning i Postis elektroniska tjänster förnyas

Förnyelsen gäller alla Postis företagskunder och kräver att kunderna kontrollerar sina egna uppgifter och slutligen att vissa av kunderna byter lösenord. Följ anvisningarna i e-postmeddelandet. Du kan också följa upp förnyelsen på den här sidan.

Företagskund, gör så här

Förnyelsen kräver åtminstone att du kontrollerar dina egna uppgifter. Vissa av företagskunderna är även tvungna att byta lösenord i förnyelsens slutskede. Vi informerar dig om alla skeden per e-post, följ alltså noggrant med de meddelanden du får från Posti.

Så här framskrider förnyelsen

Kontrollera dina uppgifter (14.1.2021)

  1. Logga in i administrationen av Postis elektroniska tjänster på adressen

  2. Gå till avsnittet Egna uppgifter.

  3. Kontrollera att dina uppgifter är korrekta. Se till att dina egna uppgifter innehåller din e-postadress.

När du har kontrollerat dina uppgifter, kan du tills vidare fortsätta logga in i Postis tjänster som förut.

Identiska företags- och konsumentkoder sammanförs (15.1.-17.1.2021)

Om du använder samma e-postadress i Postis konsumenttjänster (OmaPosti) som i företagstjänster sammanför vi dessa koder. Du får en bekräftelse per e-post när koderna har sammanförts. I fortsättningen kan du logga in i alla Postis tjänster med samma e-postadress.

Byt ditt lösenord för Postis elektroniska tjänster

När uppgifterna har överförts till det nya systemet, ber man en del av företagsanvändarna byta lösenord.

Om du måste byta lösenord, skickar vi anvisningar för byte av lösenord per e-post 16.1.2021. Du hittar anvisningar för byte av lösenord även här.

Frågor och svar