Fakturering och ändringar i faktureringsuppgifterna
Vi levererar fakturor som e-fakturor, e-postfakturor eller pappersfakturor. Den enkla och snabba elektroniska fakturan sparar tid och miljö, och du slipper tillägget för pappersfaktura. Byt till elektronisk faktura, så får du mer tid att hantera dina fakturor och du kan enkelt flytta dem till ett elektroniskt arkiv.
Alternativen för mottagning av våra fakturor
E-faktura Innehåller fakturadata och en bifogad csv-tabell, beroende på operatören. För att kunna ta emot e-fakturor behöver du ett program eller en tjänst för ekonomiförvaltning. Användningen förutsätter avtal med din bank eller e-fakturaoperatör.
E-postfaktura Fakturan skickas till önskad e-postadress som e-postbilaga (PDF). Fakturan innehåller även bilagor. Allt du behöver är en giltig e-postadress.
Pappersfaktura Du kan få din faktura på papper. För pappersfakturor debiterar vi ett tillägg på 6,50 euro/faktura.
Lämna in ditt företags e-faktureringsuppgifter
Du kan lämna in faktureringsuppgifterna på tre sätt.
Det snabbaste sättet att ändra faktureringsadressen är att göra det själv i OmaPosti Pro. Företagets administratör kan ändra faktureringsadresserna själv i Företagskontot i OmaPosti Pro på ett ögonblick, utan något köande. Ändringen träder i kraft omedelbart från och med den nästa faktureringen. Samtidigt är det också möjligt att ändra faktureringstypen till e-faktura eller e-postfaktura. Då sparar du kostnaderna för pappersfakturor. Logga in på OmaPosti Pro här.
Via dina kunduppgifter i Serviceportalen kan du se och ändra faktureringsadresserna för ditt företag. Du loggar in med Postis ärendekoder. Ändringar som görs i tjänsten träder genast i kraft. Ärendekoderna får du av administratören på ditt företag. Om ditt företag ännu inte har en ärendekod kan du beställa en här.