Skip to main content
Fakturering och ändring av faktureringsinformation

Fakturering och ändring av faktureringsinformation

Leveransalternativen för Postis fakturor är e-faktura, e-postfaktura och pappersfaktura. Den enkla och snabba elektroniska fakturan sparar tid och miljö, och du slipper tillägget för pappersfaktura. Genom att byta till elektronisk faktura får du mer tid att hantera dina fakturor och du kan enkelt flytta dem till ett elektroniskt arkiv.

Mottagningsalternativ för Postis fakturor

  1. E-faktura - innehåller fakturadata och en bifogad csv-tabell, beroende på operatören. För att kunna ta emot e-fakturor behöver du ett program eller en tjänst för ekonomiförvaltning. Användningen förutsätter avtal med din bank eller e-fakturaoperatör.

  2. E-postfaktura - fakturan skickas till önskad e-postadress som e-postbilaga (PDF). Fakturan innehåller även bilagor. Allt du behöver är en giltig e-postadress.

  3. Pappersfaktura - du kan få din faktura på papper. För pappersfakturor debiterar vi ett tillägg på 6,50 euro/faktura.

Lämna in ditt företags e-faktureringsuppgifter

Du kan lämna in e-faktureringsuppgifterna på två sätt.

  1. Med beställningsblanketten för e-fakturor

  2. Via dina kunduppgifter i Serviceportalen där du kan se och ändra faktureringsadresserna för ditt företag. Du loggar in med Postis ärendekoder. Ändringarna som görs i Serviceportalen träder i kraft omgående. Du får ärendekoder av ditt företags administratör. Om ditt företag ännu inte har en administratör beställ administratörskoder.