Skip to main content
Ändring eller uppsägning av hämtnings- och utdelningstjänst
Meddelande

På grund av det ökade antalet paket är vår kundtjänst överbelastad. Läs svaren på de vanligaste frågorna här.

Ändring eller uppsägning av hämtnings- och utdelningstjänst

Med denna blankett kan du göra ändringar i den avgiftsbelagda Avhämtnings- och utdelningsservicen, avbryta den för en viss tid eller säga upp tjänsten.

Meddela ändringarna senast en vecka innan ändringarna införs.

Månadsavgiften debiteras normalt för den tid som avbrottet varar. Under avbrottet kan du beställa en separat avhämtnings- och utdelningstjänst för önskad dag eller göra ändringar i tidtabellen för enstaka dagar med blankettenbeställning av hämtning.

Obs! Detta är inte en adressändring för företag. Se anvisningar för en adressändring.

1
Information om uppdraget

Välj vad uppdraget gäller

Information om uppdraget

Välj vad uppdraget gäller

Jag vill
2
Företagets uppgifter

Lägg till företagets uppgifter

Företagets uppgifter

Lägg till företagets uppgifter

Kundnummer är 6-siffrigt, men kan inte börja med 6
3
Kontaktuppgifter till företagets kontaktperson

Lägg till kontaktpersonens uppgifter

Kontaktuppgifter till företagets kontaktperson

Lägg till kontaktpersonens uppgifter

Använd det internationella formatet, 019 1234567 blir exempelvis +358191234567 i det internationella formatet

Ansvarspersonen

Person som har firmateckningsrätt i företaget/sammanslutningen.
Använd det internationella formatet, 019 1234567 blir exempelvis +358191234567 i det internationella formatet

På blanketten ber vi endast om de uppgifter som vi behöver för att kunna behandla ärendet.
Läs mer om hur Posti behandlar personuppgifter.