Skip to main content
Ändring eller uppsägning av hämtnings- och utdelningstjänst
Meddelande

Vår kundtjänst är för närvarande överbelastad. Om ditt fall rör den rådande situationen i coronaviruset, hittar du svar på vanliga frågor här.

Ändring eller uppsägning av hämtnings- och utdelningstjänst

Med denna blankett kan du beställa ett tidsbestämt avbrott i den avgiftsbelagda avhämtnings- och utdelningsservicen eller säga upp tjänsten helt.

Vi strävar efter att verkställa de begärda förändringarna i tjänsten så snart som möjligt efter anmälan.

Under avbrottet kan företagets post hämtas ut från Postis butik eller försäljningsställe. Under avbrottet kan du beställa en separat uthämtnings- eller utdelningstjänst för önskade dagar eller göra ändringar i tidtabellen för enskilda dagar med blanketten för beställning av hämtning.

Obs! Detta är inte en adressändring för företag. Se anvisningar för en adressändring.

1
Information om uppdraget

Välj vad uppdraget gäller

Information om uppdraget

Välj vad uppdraget gäller

Jag vill
2
Företagets uppgifter

Lägg till företagets uppgifter

Företagets uppgifter

Lägg till företagets uppgifter

Kundnummer är 6-siffrigt, men kan inte börja med 6
3
Kontaktuppgifter till företagets kontaktperson

Lägg till kontaktpersonens uppgifter

Kontaktuppgifter till företagets kontaktperson

Lägg till kontaktpersonens uppgifter

Använd det internationella formatet, 019 1234567 blir exempelvis +358191234567 i det internationella formatet
Tilläggsuppgifter

Ansvarspersonen

Person som har firmateckningsrätt i företaget/sammanslutningen.
Använd det internationella formatet, 019 1234567 blir exempelvis +358191234567 i det internationella formatet

På blanketten ber vi endast om de uppgifter som vi behöver för att kunna behandla ärendet.
Läs mer om hur Posti behandlar personuppgifter.