Skip to main content

Kundreturer

Enkel och problemfri retur är en konkurrensfördel inom näthandeln. Genom att ingå ett kundreturavtal med oss kan du erbjuda dina kunder det överlägset enklaste sättet att kostnadsfritt returnera produkter som köpts på nätet.

För vem lämpar sig tjänsten?

Tjänsten lämpar sig särskilt för näthandlare som vill erbjuda sina konsumentkunder ett enkelt sätt att returnera beställningar.

Fördelar

Enkla och problemfria kundreturer är en konkurrensfördel inom näthandeln.

Portot för returen debiteras webbutiken. Din kund har tillgång till Postis omfattande nätverk för returnering.

Vid kundretur kan din kund returnera sin beställning via sidan posti.fi/palautapaketti. Kunden får en Skicka enkelt-kod som han eller hon ska skriva på paketet. Kunden kan lämna in paketet på vilket som helst av Postis serviceställen eller i en paketautomat. Försändelser med en tjocklek under 3 cm kan även lämnas i en brevlåda. Kunden behöver inte skriva ut ett separat returadresskort, vilket sparar pengar och miljö. Paket som returneras kan enkelt följas via Posti Dashboard.