Svarsförsändelse aktiverar kunden

Inrikes svarsförsändelse är ett enkelt sätt för din kund att göra beställningar, ge svar och begära kontakt.

För vem lämpar sig tjänsten?

Svarsförsändelser lämpar sig för alla som vill aktivera sina kunder till att beställa, svara på enkäter, returnera eller skicka dokument i pappersformat. De lämpar sig även för sändning av myndighetärenden och laboratorieprov.

Fördelar

Genom att erbjuda dina kunder ett enkelt och avgiftsfritt sätt att kontakta ditt företag, förbättrar du kundnöjdheten och får flera beställningar eller respons än endast via digitala kanaler. Svarsförsändelse är kostnadseffektivt, eftersom endast returnerade försändelser debiteras. Du får behändigt tillgång till tjänsten på nätet.

Inrikes svarsförsändelse är avgiftsfri för kunden, och du betalar endast för returnerade försändelser samt en månadsavgift för tjänsten. Inrikes svarsförsändelse lämpar sig väl även för myndighetskontakter.

  • Beställningar, förfrågningar och begäran om kontakt som svarsförsändelse

  • Economysvar kan vara ett kuvert eller en kupong, Standardsvar är alltid ett kuvert

  • Expressvar är avsedd för kunder som tar emot laboratorieprov, läs mer här

När du har ingått tjänsteavtal får du en avgiftsbelagd avtalskod. Du kan använda i dina svarsförsändelser som tilläggstjänst även infokoder, med vilka du får dina svarsförsändelser sorterade enligt infokod. Du kan göra beställningar samt ändringar i svarsförsändelser eller infokoder med nätblanketten. Kunden ansvarar för tryck och utskrift av försändelse- och portobeteckning.




Ny tjänst: Standardsvar