Skip to main content

Flyttning är den bästa tidpunkten att marknadsföra och sälja

15 procent av finländarna, dvs. cirka 700 000 hushåll, flyttar varje år. Med hjälp av Postis tjänster når du både de befintliga och de potentiella flyttarkunderna i flyttningsprocessens alla skeden, via alla kanaler.

För vem lämpar sig tjänsten?

Med hjälp av våra flyttartjänster når du dina kunder i flyttningen. Du har tillgång till elektroniska flyttanmälningsblanketten, nätreklam, marknadsföring via telefon och tryckt direktreklam.

Fördelar

Genom att nå din kund under flyttningen kan du erbjuda kunden en lämplig produkt eller tjänst vid rätt tidpunkt.

Det lönar sig för marknadsförare att ta tillfället i akt när en kund flyttar. Det är mycket man ska komma ihåg när man flyttar och som konsument gör man ofta olika inköp. Innan man flyttar ska man se till att den nya bostaden har el, internetuppkoppling och försäkring. Ofta överväger man också att konkurrensutsätta dessa tjänster, vilket kan äventyra den fortsatta kundrelationen. Ofta behöver man dessutom renoveringstjänster och -tillbehör, lagerutrymme eller exempelvis städning.

Efter flytten ska det nya hemmet inredas, man skaffar möbler, inredningstillbehör och hushållsmaskiner. Ofta innebär flyttningen utöver inköp även förändringar i livssituationen, och man kanske vill börja ett ”nytt liv” med gymträning eller väljer en ny närbutik eller ett nytt apotek eller köpcenter.

  • I samband med flyttning görs en enorm mängd inköp

  • Underlätta flyttarens vardag med aktuella produkter och tjänster

Posti hjälper dig nå flyttare

Med hjälp av Postis tjänster når du både de befintliga och de potentiella flyttarkunderna i flyttningsprocessens alla skeden, via alla kanaler. Genom att kombinera olika produkter kan ditt företag få tillgång till det bästa sättet att nå flyttare vid rätt tidpunkt och genom rätt kanal.