Posti tarkastelee kirjelaatikoiden määrää ja paikkoja Oulussa

20.09.2017

Posti on selvittänyt kirjelaatikoiden käyttöä Oulun keskustaajaman alueella. Osa kirjelaatikoista sijoitetaan uusille asiakaspaikoille ja samalla kirjelaatikoiden määrää karsitaan nykyisestä niiden vähäisen käytön takia. Muutokset tehdään lokakuun aikana.

- Muokkaamme kirjelaatikkoverkostoa vastaamaan asiakkaiden nykyisiä käyttötarpeita. Kirjepostin määrän vähentyessä myös kirjelaatikoiden käyttö on vähentynyt. Tavoitteenamme on siirtää laatikoita sinne, missä ne palvelevat kirjeitä ja kortteja postittavia asiakkaitamme parhaiten. Vähäisessä käytössä olevat laatikot poistamme katukuvasta, jakelupäällikkö Seppo Keisu Postista kertoo.

Muutoksen jälkeen Oulun alueella palvelee edelleen kattava yli 100 kirjelaatikon verkosto nykyisen runsaan 150 laatikon sijasta.

Kirjelaatikoiden muutoksista tiedotetaan niiden kyljissä olevissa infolapuissa. Tietoa saa myös Postin asiakaspalvelusta sekä Postin nettisivuilla olevasta kirjelaatikkohausta.