Jätä nimesi historian kirjoihin: Suomi 100 -onnittelukirja saapuu Postin kyydissä Raaseporiin

12.09.2017

Posti on mukana Suomi 100 -hankkeessa, jolla juhlistetaan 100-vuotiasta Suomea vuonna 2017. Posti kerää Suomessa asuvilta, ulkosuomalaisilta ja muilta Suomen ystäviltä nimiä yhteiseen juhlavuoden onnitteluun. Onnittelujen kerääminen on matkannut Nuorgamista Suomen halki Tammisaareen.

Raaseporissa onnittelujen keräys on Tammisaaren kirjastolla (Raaseporintie 8 A, 10600 Tammisaari) keskiviikosta lauantaihin 13. - 16.9. kirjaston aukioloaikoina. Osallistua voi vaikkapa perheen ja ystävien kanssa.

Raaseporista matka jatkuu kohti pääkaupunkiseutua.

Nimenkirjoituksen ja 100 merkkiä pitkän onnitteluviestin voi tehdä postien lisäksi eri puolilla Suomea järjestettävissä tapahtumissa sekä nimien keräykseen tarkoitetulla Postin nettisivulla www.posti.fi/suomi100. Onnittelukirja 100-vuotiaalle Suomelle sekä siihen liittyvä digitaalinen tiedosto luovutetaan tasavallan presidentille Helsingissä ennen itsenäisyyspäivää 2017.

Vastaavaa nimien keräystä ja onnittelua 100-vuotiaalle maalle ei ole tiettävästi tehty missään eikä koskaan aikaisemmin.

Postin arki on osa Suomen juhlaa. Onnittelun etenemistä seurataan monella eri tavalla www.posti.fi/suomi100 -sivustolla. Sivulta löytyvät tarkemmat ohjeet nimen ja onnitteluviestin kirjoittamiseen.

Posti on ollut tärkeä osa yhteiskuntaamme jo kohta 400 vuotta, ja haluaa olla sitä myös jatkossa. Palvelemme Suomessa henkilöasiakkaita ja yrityksiä, pidämme huolta kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta.