Posti tuo lomailijoiden postit vaikka mökin nurkalle – Postille ilmoitetut jakelumuutokset eivät koske muita jakeluyhtiöitä

12.06.2017

Juhannusta kohti mentäessä Postin Lomaposti-palvelussa käydään tiuhaan. Verkkopalvelussa voi tilata postit kesäosoitteeseen tai keskeyttää jakelun loman ajaksi. Muutokset saa helposti voimaan myös älypuhelimen Posti-sovelluksella. Jakelun muutokset kannattaa tilata viimeistään noin viikkoa ennen lomalle lähtöä.

Varhaisjakelussa jaettavien sanomalehtien jakelumuutokset tulee ilmoittaa lehden kustantajan asiakaspalveluun. Yritysten lähettämää kirjepostia jakavat nykyään useat yhtiöt, joten Postille ilmoitettu jakelumuutos ei koske niiden jakelua. Postin jakamat kirjeet tunnistaa merkinnöistä PRIORITY ja ECONOMY, lisätietoa tiedotteessa.

Postit seuraavat mukana lomalle paitsi Postin tuomina myös Netpostissa. Netpostiin voi vastaanottaa sähköisesti muun muassa laskuja ja palkkakuitit, jotka muutoin tulisivat paperikirjeinä.

Mökkeilijän ei tarvitse myöskään ohittaa verkkokauppojen kesän alennusmyyntejä, sillä Postin toimittamat paketit voi ohjata Oma noutopiste -palvelulla maksutta sopivaan Postin palvelupisteeseen.

Lähilaatikko mökille -palvelulla voi muuttaa postilaatikon sijaintia

Postit jaetaan haja-asutusalueella postilaatikkoon, joka sijaitsee alueen vakituisten asukkaiden laatikkoryhmässä. Postit voi kuitenkin halutessaan tilata lähemmäs sopimalla postilaatikon sijainnista Postin kanssa. Tämän Lähilaatikko mökille -palvelun saa niin ikään käyttöön verkossa. Verkkopalvelun kautta paikallinen jakelu arvioi asiakkaan ehdottaman postilaatikon paikan, ja asiakas saa siitä vahvistuksen sähköpostitse. Selkeät nimi- ja osoitemerkinnät postilaatikoissa helpottavat postinjakelua.

Lisätietoja asiakkaille:

Postinjakelun muutokset: www.posti.fi/lomaposti