Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Jyväskylässä ja Kouvolassa

22.05.2017

Postin kirjelaatikot Jyväskylässä ja Kouvolassa ovat joutuneet ilkivallan kohteeksi. Posti on tehnyt tapauksista rikosilmoitukset.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi osoitteessa Kylmälahdentie 6, 40500 Jyväskylä (Keljon K-Citymarketin pihassa) joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen torstaina 18.5. kello 16. Ilkivalta havaittiin samana päivänä torstaina 18.5. kello 18.

Ilkivallan kohteeksi osoitteessa Tasankotie 13, 45150 Kouvola (Sale Eskolanmäen pihassa) joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran perjantaina 19.5. kello 14. Ilkivalta havaittiin lauantaina 20.5. kello 11. Kirjelaatikossa olleet lähetykset tuhoutuivat palossa.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneisiin kirjelaatikoihin jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin varmistaakseen lähetyksien perille menon. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).