Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Pirkkalassa

06.04.2017

Postin kirjelaatikko on joutunut ilkivallan kohteeksi osoitteessa Karhumäentie 1, 33950 Pirkkala. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä voi olla kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Pirkkalassa ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen keskiviikkona 5.4. kello 17. Ilkivalta havaittiin torstaina 6.4. kello 9.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin varmistaakseen lähetyksien perillemenon. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko on huputettu ja toistaiseksi poissa käytöstä. Kirjelaatikoiden sijainnit löytyvät Postin verkkosivuilta posti.fi.