Tämän aamun varhaisjakelun sanomalehdistä on jaettu jo yli 99 % (päivitetty klo 12.15)

31.03.2017

Postin sanomalehtien varhaisjakelua ohjaavan järjestelmän vika saatiin korjattua ja aamun sanomalehdet liikkeelle poikkeusjärjestelyillä. Tällä hetkellä jo yli 99 % varhaisjakelun sanomalehdistä on saatu jaettua suomalaisiin koteihin ja yrityksiin eri puolilla maata. Vika ei ole vaikuttanut Postin muihin palveluihin kuten kirjeiden, aikakauslehtien, mainosten tai pakettien jakeluun.

- Suomalaiset arvostavat aamulla kotiin tuotua sanomalehteä ja me teemme kaikkemme hyvän palvelun varmistamiseksi. Olemme pahoillamme, että pääsimme jakamaan osan sanomalehdistä viipeellä, sanoo Postin varhaisjakelusta vastaava päällikkö Tanja Mantere.

Sanomalehtien jakelussa hyödynnetään digitaalisia työvälineitä ja tietojärjestelmiä, sillä niiden avulla pystytään monella tapaa pitämään tiukoissa aikarajoissa tehtävä sanomalehdenjakelu laadukkaana.

- Me postilaisetkin olemme kytkeytyneet digimaailmaan. Joskus tulee valitettavia häiriöitä, ja silloin tärkeässä roolissa ovat varhaisjakajamme, jotka pystyvät toimimaan myös poikkeuksellisessa tilanteessa ja lehti saadaan lukijoille mahdollisimman pian, kiittää Tanja Mantere.