Posti rakennuttaa uuden terminaalirakennuksen Vantaalle

14.02.2017

Posti rakennuttaa noin 26 000 neliömetrin laajuisen terminaalirakennuksen Vantaan Viinikkalaan. Hanke käynnistyy välittömästi valmistelevilla töillä, ja varsinainen rakentaminen alkaa maaliskuussa 2017. Terminaalirakennus valmistuu kesällä 2018. Rakentajana toimii YIT.

Uuden terminaalin suunnitellaan korvaavan jatkossa Postin terminaalit Helsingin Veturitiellä, Vantaan Virkatiellä ja Tuusulan Huurrekujalla. Terminaali sijaitsee Kehä III:n ja Helsinki-Vantaan lentokentän välissä YIT:n kehittämällä K3 Logistics -alueella, ja se työllistäisi valmistuessaan noin 300 työntekijää.

- Terminaalin sijainti on ihanteellinen sekä Postin että meidän asiakkaidemme materiaalivirtojen kannalta. Terminaali vastaa Postin kasvavien rahtivolyymien tarpeisiin, sanoo Postin Kuljetuspalveluiden johtaja Jaakko Kaidesoja.

- Postin ja YIT:n yhdessä suunnittelema uuden sukupolven tavaraterminaali edustaa niin teknisesti kuin toiminnallisesti alan terävintä kärkeä, toteaa Heikki Lähdesniemi, hankekehityksen päällikkö YIT:ltä.

Tavoitteena on keskittää Postin toimintoja. Uusi terminaali rakennetaan Vantaalle Postin logistiikkakeskuksen ja palveluvarastojen läheisyyteen. Terminaalin avulla Posti siirtää raskasta liikennettä kauemmaksi kaupungista. Kehä III:lta on myös sujuvammat yhteydet Vuosaaren satamaan, jonka kautta tulee huomattava määrä tavaraa Postin kuljetusverkostoon.