Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Ylöjärvellä

31.01.2017

Postin kirjelaatikko osoitteessa Pohjolantie 52, 33430 Ylöjärvi on joutunut ilkivallan kohteeksi. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä on mahdollisesti kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko  Pohjolantiellä oli tyhjennetty edellisen kerran perjantaina 27.1. kello 13.30. Ilkivalta havaittiin maanantaina 30.1. kello 10.30.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).