Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Pirkkalassa, Mäntässä ja Jämsässä

17.01.2017

Postin kirjelaatikot ovat joutuneet ilkivallan kohteeksi Pirkkalassa, Mäntässä ja Jämsässä. Posti on tehnyt tapauksista rikosilmoitukset. Kirjelaatikkoihin jätettyjä lähetyksiä voi olla kateissa, osa lähetyksistä on tuhoutunut kokonaan kirjelaatikoissa syttyneen tulipalon vuoksi, osa kirjeistä on toimitettu vahingoittuneina edelleen joko vastaanottajalle tai takaisin lähettäjälle.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikoille aiheuttamistaan vahingoista.

- Teemme kaikkemme suojataksemme asiakkaidemme lähetyksiä. Kaikki Postin kirjelaatikot ovat tukevaa tekoa ja turvallisia, mutta valitettavasti se ei ole estänyt ilkivaltaa, sanoo Postin turvallisuuspäällikkö Heikki Horn.

Ilkivallan kohteeksi joutuneet kirjelaatikot ovat osoitteissa:

Kenkätie 4, 33950 Pirkkala. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 13.1. klo 17.00. Ilkivalta havaittiin 15.1. klo 14.00.

Runttimäentie 8, 35820 Mänttä. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 13.1. klo 8.00. Ilkivalta havaittiin 16.1. klo 8.00. Posti kiittää ohikulkijaa ripeästä toiminnasta ja ilmoituksesta.

Ilmarintie 3, 42300 Jämsä. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 13.1. klo 9.00. Ilkivalta havaittiin 16.1. klo 9.00.

Yllämainittujen ajankohtien välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin ja sopimaan tarvittaessa jatkotoimenpiteistä. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).

Ilkivallan kohteeksi joutuneet kirjelaatikot ovat huputettuina ja toistaiseksi poissa käytöstä. Postia voi jättää myös muihin kirjelaatikkoihin tai posteihin. Niiden sijainnit löytyvät Postin verkkosivuilta posti.fi.