Inrikes och utrikes paket
Pakettjänster för företagskunder
Vi transporterar ditt företags paket tryggt och enligt tidtabellen både inom Finland och utomlands. Våra tjänster lämpar sig för regelbundna företags- eller konsumentleveranser samt för näthandelns behov. Du avtalar i förväg om transporttider och kan följa din försändelse ända fram. Alla våra transporttjänster inom Finland är klimatvänliga.
Visste du att du kan använda tjänsterna även som kontantkund? Tydliga och förmånliga kontantpakettjänster hittar du och betalar för på adressen posti.fi/sandning
Smartpost ökar tillgången på tjänster och varor
Det nya servicekonceptet Smartpost möjliggör försäljning av varor och tjänster samt förmånliga leveranser direkt till Smartpost-automaterna i konsumenternas hus eller kontor.
Smartpost-automaterna finns tillgängliga för höghus eller affärslokaler. Med dem kan du nästan alltid ta emot, skicka och returnera paket, kort och brev.
Sändningssätt för inrikespaket
Sändningssätt för utrikespaket
Paket som returneras
Paket som returneras
Så här tar du i bruk Postis tjänster
Nättjänst för Postis avtalskunder
Om du är Postis avtalskund får du tillgång till Posti SmartShip -nättjänsten där du kan beställa och hantera transporter och skriva ut fraksedlar. Du loggar in i tjänsten med en ärendekod som du kan beställa med en nätblankett.
Posti SmartShip kan integreras med ditt företags ERP/WMS- eller webbutikssystem. Postis gränssnittsbeskrivningar finns på api.posti.fi.
Mitt företag saknar avtal med Posti
Om ditt företag saknar avtal med Posti kan du ändå skicka paket i nättjänsten. Betala försändelsen med ett kreditkort och lämna paketet i en automat eller på posten. Eller gör ett avtal med oss!