Näytä kaikki artikkelit

Verkkokaupan varaston ulkoistamisella säästät aikaa myynnin kehittämiseen

Verkkokaupan varastoa on aluksi hyvä pyörittää itse, sillä se opettaa varastoinnin ja lähettämisen haasteista. Toimitusmäärien kasvaessa ulkoistettu varastopalvelu lisää joustavuutta.

Verkkokaupan varastopalvelut - Posti

Verkkokauppiaat ovat omien tuotteidensa asiantuntijoita. Sitä on vaikeaa ulkoistaa. Taloushallintoon, markkinointiin, asiakaspalveluun ja logistiikkaan on taas varsin helppo hankkia asiantuntija-apua oman yrityksen ulkopuolelta. Varaston ulkoistaminen voi tuoda joustoa ja lisäresursseja verkkokauppiaan arkeen. Tiedätkö jo, milloin varaston ulkoistamista kannattaa harkita?

Tunnista oikea hetki ulkoistamiselle

Aloittavalle verkkokauppiaalle ei ole lainkaan huono idea tehdä alkuun keräily, pakkaaminen ja lähettäminen itse. Käytännön kautta oppii, mikä on varastotoimintojen kannalta oleellista. Ulkoistettua varastopalvelua kannattaa harkita siinä vaiheessa, kun toiminta vaatii lisää toimitilaa tai henkilökuntaa. Toinen ratkaiseva hetki voi olla, kun yrityksessäsi tapahtuu muutoksia, jotka kaipaavat uusia toimintamalleja.

Kun verkkokauppasi kaipaa joustoa

Kuuluvatko sesongit kauppasi arkeen? Värittääkö arkea volyymipiikit ja vaihtelevat tilausmäärät? Varaston ulkoistaminen voi nousta ajankohtaiseksi myös silloin, kun tarvitset toimintaasi enemmän joustoa. Sesonkien tuomaan vaihteluun ja onnistuneisiin markkinointikampanjoihin on helppo sopeutua, kun varastopalvelun tarjoaja huolehtii resursoinnista. Varaston henkilökunta on paikalla myös silloin, kun Suomi lomailee tai sairastaa

Niin paljon enemmän kuin varastotilaa

Ulkopuolelta hankitun varastopalvelun hyötyjä ovat palvelulupauksen mukainen prosessi, varastointitilat, varastohenkilökunta ja infrastruktuuri. Tilausten keräily ja toimitus kuljetukseen sovittuina katkoaikoina mahdollistaa asiakkaallesi hyvän toimitusaikalupauksen. Ulkoistamalla varaston ulkoistat myös tietojärjestelmät, koneet ja laitteet sekä käytössä olevat materiaalit. Säästät hurjasti aikaa ja rahaa pelkästään siinä, ettei pakkausmateriaalin hankintaa ja varastointia tarvitse tehdä itse. Vältät samalla myös oheistyöt ja kustannukset.

Kari Nykänen, Posti

Kari Nykänen vastaa Postilla verkkokauppiaiden varastopalvelukonseptin kehityksestä.

Aika ulkoistaa verkkokaupan varasto? Jätä yhteydenottopyyntö ja jutellaan yhdessä lisää yrityksesi tarpeista.

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.