Skip to main content
Puulelut ja Posti - aitoja asioita
Tiedote

PAU:n lakko viivästyttää osaa lähetyksiä. Lue lisää Lakko hidastaa postinkäsittelyä ja jakelua. Valitettavasti emme pysty lakon aikana selvittämään yksittäisen lähetyksen tai lähetyserän kulkua postinkäsittelyssämme.

8/29/2016

Puulelut ja Posti - aitoja asioita

Kukapa meistä ei muistaisi puulaatikkoa, jonka rei´istä soviteltiin eri muotoisia puupalikoita boksiin. Palikat osuivat kohdalleen myös Postin ja Isoisän Puulelut -yrityksen yhteystyössä, kun Heidi Hallikainen haki parasta ratkaisua niin tukkukaupan toimituksiin kuin verkkokaupan pieniin postilähetyksiinkin.

Puulelut ja posti - aitoja asioita

”Postikuorikauppa on helppo ja sujuva sähköinen palvelu.”

Jyväskylässä toimiva yhden naisen yritys myy viehättäviä puuleluja ja matkamuistoja ympäri Suomea. Suurin tuoteryhmä ja kasvavin bisnes ovat lisenssillä valmistettavat Muumi-tuotteet, joita myös viedään Ruotsiin, Koreaan, Japaniin ja Englantiin.  – Someilmiöstä lähtenyt Finnish Nightmares on uusi tuoteryhmä, jonka kehitystä on hauska seurata, sanoo Heidi HallikainenTukkukaupan (n. 90-95 % prosenttia myynnistä) ja suoramyynnin rinnalle Hallikainen avasi hiljattain verkkokaupan. 

Palvelutarve

– Verkkokauppa on vielä hyvin pienimuotoista, mutta sen myötä syntyi tarve löytää helppo, huoleton ja halpa tapa pienten tuotteiden postittamiseen, kertoo Hallikainen. – Isot tukkukauppalähetykset ovat koko ajan hoituneet erittäin hyvin Postin toimesta Ovelle-paketteina ja se palvelu on toiminut kuin rasvattu; Posti vie luotettavasti perille alle vuorokaudessa. Kun tekee kaiken yrityksessä yksin, niin pitää löytää sellaisia arjen ratkaisuja, jotka säästävät aikaa, vaivaa ja mielellään myös rahaa.

Ratkaisu

– Ratkaisua verkkokaupan postituksiin mietittiin sitten yhdessä Postin yhteyshenkilöni kanssa ja häneltä tuli ehdotus Postikuoresta, jossa on kaikki valmiina; lähettäjän tiedot ja logo ja postimaksu maksettu.Postikuorikauppa osoittautui varsin helppokäyttöiseksi verkkopalveluksi, jossa suunnittelin kuoren itse; laitoin verkkokaupan logon ja lähetystiedot kohdilleen ja tilasin Economy-postikuoria reippaan määrän, niin että niitä nyt riittää toviksi. Täysin uskomatonta oli toimitusnopeus: valmiit, painetut kuoret olivat ovellani alle vuorokaudessa! Kun iltapäivällä olin tehnyt tilauksen, niin seuraavana päivänä kuoret olivat jo käytössäni.

Hyötyjä ja kokemuksia

– Postikuori tuo ihan selkeää säästöä. Tavallisesta kirjeen postimerkistä ei voi vähentää alvia, mutta Postikuorista voi, ja niiden kokonaiskustannus on edullisempi. Lisäksi tämä säästää aikaa ja on kaikin puolin sujuvaa, ei tarvitse enää postimerkkejä hankkia ja liimailla.

– Olen saanut aina Postilta hyvää palvelua ja asiat ovat sujuneet. Annan siitä mielelläni kiitoksen. Oma yhteyshenkilöni jaksaa perehtyä tällaisen pienenkin yrittäjän asioihin ja etsiä ja ehdottaa parhaita ratkaisuja, kun asiat muuttuvat ja uudistuvat Postinkin taholta. Olen kokenut Postin luotettavaksi yhteistyökumppaniksi ja aion pysyä Postin yritysasiakkaana jatkossakin.

Kiinnostuitko postikuoripalveluistamme? Tutustu postikuoripalveluihimme!