Näytä kaikki artikkelit

Posti Shipping -plugin tuo noutopisteen valinnan verkkokaupan kassalle

Posti Shipping on lisäosa, jonka avulla ostaja saa valita noutopisteen suoraan verkkokaupan kassalla WooCommercen, Shopifyn ja Magenton verkkokauppa-alustoilla.

Moni pieni ja keskisuuri verkkokauppa käyttää valmista verkkokaupparatkaisua, kuten WooCommercen, Magenton tai Shopifyn verkkokauppa-alustaa. Posti Shipping on ilmainen lisäosa toimitustapojen tarjoamiseen ja hallinnoimiseen suoraan verkkokaupassa.

“Verkkokauppamarkkina ja sen ratkaisut kasvavat hurjaa vauhtia. Haluamme pysyä vauhdissa mukana ja tuoda verkkokauppiaiden käyttöön ratkaisuja, jotka helpottavat heidän elämäänsä”, Postin pluginien tuoteomistaja Tania Kerbs kertoo.

Posti Shipping -pluginit tuovat Postin pakettien lähettämisen palvelut, kuten maan kattavimman noutopisteverkoston ja pakettikorttien tulostamisen, hyödynnettäviksi verkkokauppa-alustalla. WooCommercen lisäosa on ollut käytettävissä syksystä 2020, ja tuoreimpana rinnalle on kehitetty vastaavat lisäosat Shopifyn ja Magenton verkkokauppa-alustoille.

“Uusia verkkokauppoja perustetaan koko ajan lisää, ja nämä kolme verkkokauppa-alustaa ovat Suomessa todella yleisiä. Siksi kehitimme niille valmiin ja helpon ratkaisun, joka liittää toimitustavat suoraan alustaan.”

Postin pluginien tuoteomistaja Tania Kerbs.

Entistä sujuvampi arki ja parempi asiakaskokemus

Lisäosa sujuvoittaa ja nopeuttaa verkkokaupan arkea. Verkkokauppias voi pluginin avulla hallinnoida toimituksia kaupasta käsin, ilman tarvetta poistua alustalta ja kirjautua useaan eri järjestelmään. Pakettien lähettämiseen tarvittavat osoitekortit voi tulostaa tilaustenhallinnasta.

“Manuaalinen työ vähenee, kun kaikki tieto ja tarvittavat toiminnallisuudet pakettien lähettämiseen löytyvät yhdestä paikasta. Verkkokauppiaat pystyvät myös seuraamaan toimitusten kulkua alustalla”, Kerbs sanoo.

Ennen kaikkea verkkokauppias tarjoaa omille asiakkailleen entistä parempaa palvelua. Kun lisäosa on käytössä, kuluttajat voivat valita haluamansa noutopisteen suoraan verkkokaupan kassalla postinumeron perusteella. Myös kuluttajat pääsevät seuraamaan tilauksensa kulkua. “Tämä parantaa asiakaskokemusta, sillä kuluttaja saa paketin mahdollisimman lähelle, toivomaansa paikkaan. Kuluttajat odottavat verkon ostokokemukselta juuri nopeutta, läpinäkyvyyttä ja helppoutta.”

Jatkuvaa kehitystyötä kokemusten pohjalta

Pluginien käyttöönotto on tehty mahdollisimman helpoksi ja suoraviivaiseksi. Kun yritys on Postin sopimusasiakas, se saa Postilta tunnukset, jotka lisätään verkkokauppaan.

“Olemme luoneet ratkaisuja, joita käyttääkseen verkkokauppiaalla ei tarvitse olla omaa IT-osaamista. Lisäosan saa käyttöön helposti, ja verkkokauppias maksaa vain pakettien kuljettamisesta, ei lainkaan lisäosasta tai muista kiinteistä kuluista.”

Kerbsin mukaan aika ja saatu palaute näyttävät, onko vastaavia ratkaisuita ja uusia lisäosia tarpeen kehittää muille verkkokauppa-alustoille. Verkkokauppalisäosien kehittämisessä kuunnellaan herkällä korvalla yritysasiakkaita.

Uusimpaan versioon tuotiin esimerkiksi ominaisuus, jossa kauppias voi lisätä osoitekortin lisätietoihin tuotteen nimen tai tilausnumeron.

“Pieni parannus tehtiin juuri kauppiaan toiveesta. Ensisijaisesti parannamme nykyisiä lisäosia käyttökokemusten ja palautteen pohjalta. Näin helpotamme kauppiaan arkea ja autamme parantamaan verkon ostokokemusta jatkossakin.”

Lataa API- ja plugin-opas →