Näytä kaikki artikkelit

Näin varmistat sesonkisi onnistumisen

Edessä on taas ennätysten sesonki. Katso vinkkimme verkkokauppiaalle ja tehdään tästä joulusta yhdessä kaikkien aikojen menestys!

Verkkokauppias, näin varmistat sesongin onnistumisen

Näin olemme valmistautuneet sesonkiin

  • Palvelemme lähes 3 300 palvelupisteellä ympäri Suomen. Verkostomme sisältää:

    • lähes 2 300 automaattia, joissa on 135 000 lokeroa.

    • noin 1 000 henkilökohtaisen palvelun pistettä.

  • Tuomme väliaikaista lisäkapasiteettia kasvattamalla hyllytilaa, avaamalla pop up -pisteitä ja lisäämällä henkilökohtaisten palvelupisteiden määrää.

  • Jakelemme lauantaisin 2.10. alkaen.

  • Jakelemme läpi viikonlopun 27.11. alkaen.

  • Apunamme on tänäkin vuonna tuhansia jouluntekijöitä.

Katso alta 5 vinkkiä, joiden avulla valmistaudut kanssamme.

1. Pidä noutopisteet ajan tasalla

Varmista, että asiakkaasi näkee ajantasaiset noutopisteet kassalla käyttämällä Location APIa, Postin pluginia tai SmartShip-integraatiota. Näin varmistamme yhdessä, että asiakas saa paketin mahdollisimman lähelle itseään.

Etkö ole varma, miten APIt ja pluginit taipuvat omaan verkkokauppaasi? Lataa oppaamme ja katso, miten otat Postin integraatiot käyttöön.

2. Tue ostamista toimituksilla

Kerro toimitustavoista selkeästi verkkokaupassasi. Näin teet asioinnista sujuvampaa ja asiakaspolusta selkeämmän, mikä tarkoittaa tyytyväisempiä asiakkaita ja parempaa konversiota. Katso vinkit verkkokaupan toimitustapoihin sivuiltamme.

Kun haluat kiihdyttää myyntiä, hyödynnä ilmaisia toimituksia. Suuren verkkokauppatutkimuksen mukaan ilmaiset toimitukset ovat merkittävin syy ostaa verkosta lisää.

3. Kehitä asiointia verkkokaupassasi

Pidä huolta, että verkkokauppasi löytyy oikeista paikoista. Suuren verkkokauppatutkimuksen mukaan hakukone on verkko-ostajan tärkein tiedonlähde. Optimoi verkkokauppaasi hakukoneille esimerkiksi varmistamalla, että tuotekategoriat ovat selkeästi nimettyjä sekä tuotesivut ja -kuvaukset ajan tasalla.

Huomioi myös mobiilikäyttäjät, kun valmistelet verkkokauppaasi sesonkiin. Pohjoismaiden ja Benelux-maiden viimevuotisista jouluostoksista yli 60 prosenttia tehtiin Googlen mukaan mobiilissa.

4. Päivitä nouto- ja jakelupalvelut sesonkiin

Tarvitsetko lisänoutoja, kun volyymi kasvaa? Laajennatko aukioloaikoja ja toivoisit, että piipahdamme käymään myös viikonloppuisin? Päivitä nouto- ja jakelusopimus ajan tasalle hyvissä ajoin ennen sesonkia.

Ei nouto- ja jakelusopimusta? Voit tilata meiltä myös joustavat erillisnoudot, kun kiire iskee ja tarvitset lisäkäsiä. Haemme paketit puolestasi ja toimitamme ne asiakkaallesi kiireen vilkkaa. Postipaketin toimitamme perille tyypillisesti jo seuraavana päivänä. Tilaa nouto kätevästi sivuiltamme ja jatkossa myös OmaPosti Pron kautta.

5. Ota tärkeät lähetyspäivät talteen

Varmista, että lähetyksesi on perillä ajoissa. Merkitse nämä päivät kalenteriin:

Paketit kotimaahan: 17.12. Viimeinen lähetyspäivä Pikkupaketille. 21.12. Viimeinen lähetyspäivä Postipaketille, Express-paketille ja Kotipaketille.

Paketit ulkomaille: 14.12. Viimeinen lähetyspäivä Pohjoismaihin ja Baltiaan. 7.12. Viimeinen lähetyspäivä muualle Eurooppaan.

Tutustu muihin verkkokauppiaille suunnattuihin ohjeisiin ja materiaaleihin.

Haluatko kuulla, mikä markkinoita puhuttaa?

Tilaa sähköpostiisi kooste alan uusista trendeistä ja tuoreimmista tutkimuksista.