Skip to main content
Yli 3,3 miljoonaa suomalaista tavoittava Postinen suositumpi kuin koskaan
3/30/2020

Yli 3,3 miljoonaa suomalaista tavoittava Postinen suositumpi kuin koskaan

Postinen jatkaa kiitoaan – suositun printtimedian huomioarvo kaikkien aikojen ennätykseen.

Postinen on suositumpi kuin koskaan

Yritysten suosioon noussut ja monen kuluttajan jo odottama Postinen on päässyt jo viiden vuoden ikään. Alun perin mainosten eli osoitteettomien suorien lajittelua ja jakelua helpottamaan kehitetty Postinen on kasvanut omaksi mainosalustakseen, jossa yritykset ilmoittavat tarjouksistaan ja jakavat alennuskuponkejaan. Ilmoitustilat tekevät hyvin kauppansa ja kuluttajat ovat tottuneet saamaan maanantain ja keskiviikon mainoksensa siististi Postisen väliin koottuna.

Postisessa mainokset huomataan ja niihin tutustutaan

Mainoksen sisällöllä ja laadulla ei ole merkitystä, jos mainosta ei huomata. Sen vuoksi mainonnan huomioarvo onkin yksi tärkeimmistä mainonnan onnistumisen mittareita. Uusimman, helmikuussa toteutetun Postisen huomioarvotutkimuksemme tulos oli kaikkien aikojen ennätys: sen mukaan peräti 93 prosenttia mainoskiellottomista 18-79 -vuotiaista huomasi Postisen saapuneen. Heistä 75 prosenttia myös tutustui Postiseen, eli selasi lehteä ja sen välissä olevia mainoksia. Vastausten perusteella voidaan arvioida, että Postisen huomasi yli 3,1 miljoonaa ihmistä ja heistä jopa reilut 2,3 miljoonaa tutustui lehtiseen.

Odotettu printtimedia, johon suhtaudutaan hyvin

Osoitteeton suoramainonta, kuten Postinen, on useissa tutkimuksissa osoittautunut parhaaksi vaihtoehdoksi, kun on mitattu spontaania muistamista eli sitä, mitä mainonnasta on aidosti jäänyt mieleen. Osoitteeton suoramainonnan teho perustuu osittain siihen, että mainos elää kotona jopa hyvinkin pitkään: mainokset ovat hypisteltävissä, niitä käsitellään useita kertoja eivätkä ne postilaatikkoon tulevana kilpaile ruuhkautuneissa digikanavissa muiden mainosten ja viestien kanssa. Huomioarvotutkimus osoittaa myös, että Postiseen suhtaudutaan yleisesti hyvin. Kysymykseen onko Postinen hyvä, neutraali vai huono asia, 86 prosenttia vastasi hyvä tai neutraali.

Haluatko kuulla, mikä markkinoita puhuttaa?

Tilaa sähköpostiisi kooste alan uusista trendeistä ja tuoreimmista tutkimuksista.

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.