Näytä kaikki artikkelit

Skandin sähköskoottereiden tunnettuus kasvuun Postisella

”Huomaamme heti yhteydenottojen määrästä, että Postinen on ilmestynyt”, sanoo Skandin markkinointijohtaja Eva Carrero. Skand tavoittelee Postisella kuukausittain laajaa yleisöä.

Kotimainen Skand vie eteenpäin liikkumisen sähköistä vallankumousta kattavalla sähkökulkuneuvojen mallistolla. Kaksi-, kolme- ja nelipyöräisillä sähköskoottereilla matkat taittuvat helposti. Vuosien varrella Skandin sähköisten kulkuneuvojen valikoima on laajentunut. Vuoden 2022 syksyyn mennessä Pohjoismaissa oli myyty lähes 10 000 kulkuneuvoa. Jotta kehitys jatkuu samanlaisena, Skand pyrkii tavoittamaan mahdollisimman monia suomalaisia valtakunnallisesti, kertoo Skandin markkinointijohtaja Eva Carrero. Skandin laitteet sopivat kaikille yli 15-vuotiaille, ja vanhimmat asiakkaat ovat yli 90-vuotiaita. “Tuotteemme sopivat kaikenikäisille. Nuorempia kohderyhmiä tavoitamme hyvin digimainonnalla ja sosiaalisessa mediassa, mutta rinnalle tarvitsemme myös printtimainontaa tunnettuuden kasvattamiseksi kaikissa kohderyhmissä”, Carrero sanoo. Laajaan tavoittamiseen Skand hyödyntää säännöllisiä ilmoituksia Postisessa. Skandilla ja Postilla on takanaan pitkäaikainen printtimainonnan yhteistyö.

Postisella tavoittaa suomalaiset laajasti

Yleensä Skand mainostaa Postisessa kerran tai kaksi kuussa. Mainoksissa esitellään paria eri tuotetta, kerrotaan kenelle ne sopivat ja millaisissa tilanteissa niitä voi käyttää. Sähkökulkuneuvolla voi ajaa niin töihin kuin harrastuksiin, jopa korvata auton. “Kerromme käyttötavoista, takuusta, kaikesta käytännöllisestä ja asiakasta kiinnostavasta. Sähkökulkuneuvoja ladataan tavallisesta pistorasiasta, mikä tekee käytöstä käytännöllistä. Sähköllä liikkuminen on nousevista sähkön hinnoista huolimatta edelleen hyvin edullista, sillä kilometrihinta on sentin paikkeilla”, Carrero sanoo. Postisella Skand tavoittaa Carreron mukaan hyvin kuluttajia, jotka eivät esimerkiksi tilaa muita lehtiä tai käytä älylaitteita tai verkkoa – eli joita digimarkkinointi ei tavoita. “Printtimainonnan vahvuus on se, että tuotteista pystyy kertomaan kattavasti. Ihmiset voivat valita, milloin tutustuvat ja palaavat mainoksiin. Mainos saattaa olla tallessa vielä jonkin ajan päästäkin.”

Säännöllisillä ilmoituksilla yhteydenottoja

Carreron mukaan Skand hyödyntää Suomessa Postisen lisäksi muutakin printtimainontaa, mutta Postinen on printtikanavista ehdottomasti yksi tärkeimmistä. “Perinteisestä suorasta on ehdottomasti ollut meille hyötyä, ja tavoitamme paljon ihmisiä, joita emme ehkä muuten tavoittaisi.” Postisen vaikutuksia yhteydenottoihin ja myyntiin seurataan esimerkiksi asiakkaita haastattelemalla. Kun asiakkailta kysyy, mistä he ovat kuulleet Skandista, vastaus on usein Postinen. “Huomaamme heti yhteydenottojen määrästä, että Postinen on ilmestynyt. Silloin saamme tavallista enemmän yhteydenottoja ihmisiltä, jotka haluavat tilata esitteen, soittavat kysyäkseen lisätietoja tai jopa ostavat suoraan ilmoituksen perusteella.” Yhteistyö Postin kanssa sujuu niin kuin kuuluukin, Carrero kiittää. Yhteyshenkilö on joustava, jos muutoksille on tarve, ja Skandille on kerrottu kattavasti Postin tarjolla olevista palveluista.

Kiinnostuitko? Jätä yhteydenottopyyntö ja jutellaan lisää!

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.