Näytä kaikki artikkelit

Postiseen tutustuu yli kaksi miljoonaa suomalaista

Osoitteeton suoramainonta on tutkitusti tehokasta. Tuore huomioarvotutkimus osoittaa, että kotiin toimitetun Postisen huomaa yhden päivän aikana lähes kolme miljoonaa suomalaista.

Postinen kolahtaa tai sujahtaa suomalaisten postiluukuista kahdesti viikossa, välissään vaihtuvia mainoksia. Postisen mainospinnoilla yritykset ilmoittavat tarjouksista, uutisista sekä alennuskupongeista tai -koodeista. Tuorein helmikuussa toteutettu huomioarvotutkimus osoittaa jälleen, että Postisen huomioarvo on korkea. Mainoskiellottomissa talouksissa asuvista 18–72-vuotiaista 92 prosenttia huomasi saaneensa Postisen. Huomioarvotutkimus on toistettu tässä muodossa säännöllisesti vuodesta 2018, ja tutkimus on kertonut mainonnan onnistumisesta kovin numeroin jo pitkään. Tuore tulos on toistaiseksi toiseksi korkein. Postisen huomanneista 69 prosenttia tutustui lehtiseen, eli selasi sitä ja sen välissä olevia mainoksia. Vastausten perusteella voidaan arvioida, että kotiinsa toimitetun Postisen huomaa lähes kolme miljoonaa suomalaista ja siihen tutustuu heistä yli kaksi miljoonaa. “Postisella on potentiaalia tavoittaa jopa 3,2 miljoonaa suomalaista kahdesti viikossa, mikä on enemmän kuin yhdelläkään muulla suomalaisella mainosmedialla”, Postin markkinointipalveluiden liiketoimintajohtaja Saara Pietilä sanoo.

Iso kontaktipinta, huomioarvo ja pitkä muistijälki

Myös suhtautuminen Postiseen oli tutkimuksen mukaan positiivista. Vastanneista lähes 90 prosenttia piti Postista neutraalina tai hyvänä asiana. Osoitteeton suoramainonta on useissa tutkimuksissa todettu tehokkaimmaksi markkinointikanavaksi, kun mitataan spontaania muistamista, eli sitä, mitä lukijalle jää mainonnasta mieleen. Printin etuja ovat iso kontaktipinta, huomioarvo ja pitkä muistijälki. Vaikka digitaaliset mediat ovat olleet viime vuosina kasvussa, printtimainonta on säilyttänyt vankan asemansa. ”Yritykset ovat löytäneet tehokkaita tapoja kohdentaa printtimainontaa ja saaneet erinomaisia mittaustuloksia sen toimivuudesta. Toisille sopii laajalevikkinen osoitteeton suora, toisille tarkasti valitulle kohderyhmälle suunnattu suora ja joillekin niiden yhdistelmä”, Pietilä toteaa.

Tutustu markkinointi- ja datapalveluihimme

Miten Holiday hyödyntää asiakasdataa entistä kohdennetumpaan markkinointiin? Lue asiakastarina.

Kiinnostuitko? Jätä yhteydenottopyyntö, jos haluat jutella lisää kanssamme.

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.