Näytä kaikki artikkelit

Postinen tavoittaa yli 3,2 miljoonaa suomalaista postiluukkuun kolahtaessaan

Uudet huomioarvoluvut peittoavat monet muut mediat.

Postinen

Postisen välissä mainokset kolahtavat suomalaisten postiluukuista kahdesti viikossa. Sen mainospinnalla yritykset ilmoittavat tarjouksista, uutisista ja jakavat alennuskuponkeja. Postin toimesta lukijakuntaa aktivoidaan vaihtuvilla kilpailuilla, kyselyillä ja muilla ajanvietteillä. Kääreen väliin ladotaan siististi ja kootusti vaihtuvat mainokset. Osoitteeton suoramainonta, kuten kotiin jaettava Postinen, on useissa tutkimuksissa todettu tehokkaimmaksi mitattaessa spontaania muistamista eli sitä, mitä lukijalle on jäänyt mieleen mainonnasta.

Postinen huomataan ja sen mainoksiin tutustutaan

Printin etuna on iso kontaktipinta, huomioarvo sekä pitkä muistijälki. Postisen huomioarvoa tutkitaan säännöllisesti, sillä se kertoo kovin numeroin mainonnan onnistumisesta. Postisen helmikuussa 2021 toteutetun huomioarvotutkimuksen tulos on jälleen merkittävä: 80 prosenttia mainoskiellottomista 18-79 -vuotiaista huomasi saaneensa Postisen. Heistä 75 prosenttia myös tutustui Postiseen eli selasi lehteä ja sen välissä olevia mainoksia. Vastausten perusteella voidaan arvioida, että Postisen huomaa yhden päivän aikana 2,5 miljoonaa ihmistä, joista yli 1,9 miljoonaa tutustuu lehtisen sisältöön. Postiseen myös suhtaudutaan tutkimuksen mukaan positiivisesti: kysyttäessä onko Postinen hyvä, neutraali vai huono asia, 86 prosenttia vastasi hyvä tai neutraali.

Kotipizza tekee lisämyyntiä Postisen avulla

Kotipizza markkinoi lähes 300 ravintolaansa Postisen avulla taktisesti viidesti vuodessa tavoittaen kattavasti koko kansan suoralla tarjousviestillä. Keskiviikkoisin postiluukusta kolahtavan Postisen mukana tulevat Kotipizzan kupongit voi käyttää sekä paperisina että digitaalisina. Tulokset näkyvät kampanjan jälkeen myyntiluvuissa välittömästi. Postinen osoitti voimansa viime kesänä, kun kuponkikampanja toteutettiin koronan takia digitaalisena: Postista käytettiin ohjaamaan kuluttajat verkkokauppaan lunastamaan kupongit digitaalisessa muodossa. Sekä yrittäjät että markkinointijohtaja Rainer Lindqvist luottavat Postisen toimivuuteen: ”Kun meillä on näyttöä sen toimivuudesta, jatketaan samaan malliin”, Lindqvist toteaa. Lue koko Kotipizzan case-artikkeli.

Lataa tuoreimmat huomiarvotutkimuksen tulokset: Postisen huomioarvotutkimus 15.2.2021