Näytä kaikki artikkelit

Lataa markkinoijan dataopas - Tutustu kohdentamismahdollisuuksiin

Voiko markkinointi olla hyödyksi? Kohdennettuna, ehdottomasti. Kohdentamisen juju piilee osuvan viestin lähettämisessä oikeaan aikaan, oikealle kohderyhmälle. Tällöin kohdennetusta markkinoinnista hyötyy sekä markkinoija että kuluttaja.

Lataa markkinoijan dataopas - kohdentaminen

1. Perusta tehokas kohdentaminen ajantasaiseen dataan

Tehokas kohdentaminen vaatii taustalleen aivan ensimmäiseksi ajantasaista dataa. Sen avulla voit selvittää asiakasryhmien eroja, ostovoimaa ja tarpeita. Kun nämä ovat tiedossa, voit kohdistaa eri asiakkaille juuri heille sopivia viestejä. Oikein kohdennettu viesti puolestaan kasvattaa markkinoinnin tehokkuutta. Ajantasaista dataa tarjoaa esimerkiksi laadukas asiakasrekisteri, josta saat lisätietoa markkinoijan asiakasymmärrysoppaasta.

2. Syvennä asiakasymmärrystä asiakkaiden segmentoinnilla

Millaisissa elämäntilanteissa asiakkaasi ovat? Millaisia tarpeita näihin tilanteisiin liittyy? Jotta pääset käsiksi erilaisiin elämäntilanteisiin liittyviin tarpeisiin ja voit hyödyntää niitä yrityksesi markkinoinnissa, sinun täytyy ensin tuntea asiakkaasi. Asiakkaiden segmentointiin on useita keinoja – tärkeintä on, että jaottelu perustuu asiakasymmärrykseen. Kun asiakasrekisteri on segmentoitu ja digitalisoitu, se voidaan muuttaa eri markkinointikanaviin parhaiten sopivaan muotoon. 3. Yhdistä asiakasdata kansallisiin rekisteritietoihin tai ostohistoriaan

Kun täydennät verkkokanavien käyttäjien käyttäytymisdataa perinteisistä tietolähteistä peräisin olevalla tiedolla, avaat käyttöösi entistä laajempia ja tarkempia kohdentamismahdollisuuksia. Kansallisista rekistereistä saatavia viranomaistietoja voi hyödyntää markkinoinnissa ja päivittää asiakasrekisteriä. Sopivia kohderyhmiä voi poimia myös omasta asiakasrekisteristä ostohistoriaa tarkastelemalla ja online-datan segmentoinneista, joista vastaavat kohderyhmät on tunnistettu verkkokauppaostojen perusteella.

Mitä ovat kohdentamisen sudenkuopat, ja millaisia työkaluja markkinoijalla on kohderyhmät tavoittavien kampanjoiden suunnitteluun?

Lataa Markkinoijan dataopas: Kohdentaminen. Saat käyttöösi tietopaketin markkinoinnin kohdentamisesta asiakkaitasi hyödyttävällä tavalla, heitä koskettavista erilaisista elämäntilanteista sekä markkinoijan työkaluista kohdentamiseen, kampanjoidens uunnitteluun ja ostamiseen.

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.