Näytä kaikki artikkelit

Holiday Club hyödyntää ajantasaista asiakasdataa entistä kohdennetumpaan markkinointiin

Asiakasymmärryksestä osuvaan markkinointiin. Posti huolehtii Holiday Clubin asiakasrekisterin jatkuvasta päivityksestä osoitetietojärjestelmän kautta ja kohdennetun suoramarkkinoinnin monikanavaisesta jakelusta.

Case Holiday Club

Yli miljoona lomaa vuodessa, yli 60 000 viikko-osakkeen omistajaa. Kylpylähotelleja, loma-asuntoja ja lomakohteita Suomessa, Ruotsissa ja Espanjassa. Holiday Club on yksi Suomen johtavista matkailun ja vapaa-ajan asumisen toimijoista.

Head of Customer Acquisition Kalle Patosaari kertoo, että Holiday Clubilla oli tarve tunnistaa ja ymmärtää potentiaalisia asiakkaita entistä paremmin ja hyödyntää asiakastietoa tehokkaasti asiakashankinnan johtamiseen.

– Posti tukee asiakastyötämme vastaamalla asiakasrekisterimme jatkuvasta päivityksestä osoitetietojärjestelmän kautta. He toimittavat meille päivitetyt tiedot vastinparina. Jotta asiakkaalle pystytään kohdistamaan personoituja viestejä, rekisterin on oltava ajan tasalla.

Entistä kohdennetumpia markkinointiviestejä

Asiakasrekisterin päivityksen ohella Posti analysoi ja tunnistaa Holiday Clubin nyky- ja uusasiakaskohderyhmiä ja rikastaa asiakasdataa. Tuntemus olemassa olevien asiakkaiden profiilista auttaa löytämään samankaltaisia potentiaalisia asiakasryhmiä.

– Kaikki lähtee siitä, että tunnemme omat asiakkuutemme. Ymmärrämme olemassa olevien ja potentiaalisten asiakkaiden käyttäytymisen ja kiinnostuksen kohteet. Posti luo olemassa olevista asiakkaistamme look-a-like ryhmiä, joita voimme hyödyntää, jotta markkinointi kohdistuu oikeanlaisille potentiaalisille asiakkaille, Patosaari sanoo.

Holiday Club tarjoaa asiakkailleen erilaisia vapaa-ajan tuotteita majoituksesta loma-asuntoihin. Markkinointiviestien kohdentaminen oikealle kohderyhmälle on olennaista, jotta tarjottu tuote olisi kuluttajalle osuva juuri sillä hetkellä.

– Yhtä lailla on tärkeä ymmärtää, minkä yhteydenottokanavan asiakas kokee parhaaksi.

Posti tukee Holiday Clubin kampanjoiden toteutusta ja jakelua perinteisenä suoramarkkinointina, digikanavissa ja telemarkkinointina.

– Postin avulla pystymme tekemään kanavavalinnat perinteisen printin, digi- ja telemarkkinoinnin välillä ja hyödyntämään mediapaletissa kaikkia näitä.

Kumppanivalinnassa painoi asiakasymmärrys

Samankaltaiset ajattelutavat ja vahvat toimintamallit auttoivat Patosaaren mukaan yhteistyön nopeassa aloituksessa viime keväänä. Posti valikoitui kumppaniksi monipuolisuutensa ja osaamisensa takia. Kohdentamisen kyvykkyydet ovat vastanneet odotuksia, ja Postilla ymmärretään Holiday Clubin tarpeet.

– Asiakasymmärrys on yhteistyön ydin. Postilla on laaja tietämys asiakasrekisterin päivityksestä ja asiakasdatan rikastamisesta, he pystyvät tarjoamaan koko paketin. Asiakkuusmarkkinoinnin paletti on monipuolinen mutta selkeä kokonaisuus, mikä vakuutti meidät.

Patosaari kiittelee Postin monipuolistunutta digitaalista palveluvalikoimaa. Perinteisen suoramarkkinoinnin rinnalla tarjolla on uudenlaisia digitaalisia ratkaisuja. Kohdentaminen sekä kampanjoiden toteutus ja jakelu on Postin järjestelmillä ketterää.

– Toisaalta Postin kanssa pystymme syventämään perinteisen suoran hyödyntämistä. Heillä on kompetenssia ja ymmärrystä perinteisen suoramarkkinoinnin toiminnasta ja lainalaisuuksista.

Tulevaisuudessa Patosaarella on digitaalisten ratkaisujen ja eri mediayhdistelmien kehittämisestä suuria odotuksia. Mahdollisuudet yhteiseen kehitystyöhön painoivat myös kumppanivalinnassa.

Lue myös artikkeli Näin vaalit asiakasrekisteriä - ja kasvatat asiakasymmärrystä.

Lataa Markkinoijan dataopas - Laadukas asiakasrekisteri parantaa asiakasymmärrystä. Saat käyttöösi tietopaketin evästemuutoksesta, yrityksen asiakasrekisterin ja asiakasymmärryksen merkityksestä sekä parhaista tavoista tavoittaa olemassa olevat ja potentiaaliset asiakkaasi.