Näytä kaikki artikkelit

HelppoKatsastus tavoittaa uusia asiakkaita printtisuoralla

HelppoKatsastus etsi markkinointikumppania, jolla on selkeä visio tulevaisuudesta ja halu kehittää markkinoinnin prosesseja. Postin palveluista löytyi tarpeita vastaavat toimenpiteet, jotka tuottavat tulosta erityisesti uusasiakashankinnassa.

Case HelppoKatsastus

HelppoKatsastus on kotimainen katsastuspalveluketju, jolla on asemia ympäri Suomen. Kasvava ketju tarvitsi kumppanin, joka pysyy markkinoinnissa ajan hermolla. Printtisuoramarkkinointia hyödyntävä yhteistyö Postin kanssa alkoi pari vuotta sitten.

“Markkinointi digitalisoituu enemmän ja enemmän. Informaatiotulvan keskellä kuluttaja turhautuu vaihtoehtojen määrään ja erottuminen on haastavaa. Silloin postiluukusta kolahtava markkinointikirje saa kuluttajalta erityistä huomioarvoa”, HelppoKatsastuksen toimitusjohtaja Tuomo Luoma sanoo.

Laaja taustadata on avain onnistumiseen

HelppoKatsastuksen printtisuoramarkkinoinnissa Posti vastaa koko toteutuksesta taustadatan keräämisestä painattamiseen ja jakeluun. Posti hyödyntää suoramarkkinoinnissa Traficomin ajoneuvodataa ja yhdistää sen omiin osoitetietoihinsa.

Kun HelppoKatsastuksen asemasta tietyllä etäisyydellä asuvan autonomistajan katsastusikkuna lähestyy, hänelle lähetetään markkinointikirjeenä kortti. Kortti muistuttaa ajoneuvon lähestyvästä katsastusajasta ja HelppoKatsastuksen katsastuspalveluista.

Luoman mukaan perinteisenä pidetty printtisuoramarkkinointi tekee paluuta ja on katsastustoimialalla osuva markkinointikanava.

“Kaikista käyttämistämme markkinointikanavista printtisuoramarkkinoinnilla on suurin rooli, erityisesti uusasiakashankinnassa. Saavutamme Postin avulla satoja tuhansia autonomistajia vuosittain hienoin tuloksin”, Luoma kertoo.

Pitkäjänteisen työn takana toimiva kumppanuus

Postin ja HelppoKatsastuksen yhteistyötä on kehitetty vuosien varrella yhdessä, ja Luoma on tyytyväinen yhteistyön laatuun.

Postin data-asiantuntijat ovat yhteydessä HelppoKatsastukseen viikoittain, kun markkinointia hiotaan, tarkistetaan ja kehitetään. Prosessi vaatii runsaasti manuaalista työtä. Luoma korostaakin, miten aktiivisesti työtä tehdään, jotta markkinoinnin kumppanuus toimisi parhaalla mahdollisella tavalla.

“Kestävä markkinointi vaatii jatkuvasti tarkkaa ylläpitoa, optimointia ja testaamista, ja Postin kumppanuudessa prosessit toimivat tehokkaasti. Saamme laadukasta palvelua kilpailukykyiseen hintaan.”

Luoma nostaa Postin vahvuudeksi juuri data-asiantuntijat. Asiakaspalveluhenkisyyden ja vahvan osaamisen lisäksi asiantuntijoilla on kattava ymmärrys asiakkaan toimialasta sekä kyky reagoida laaja-alaisesti.

“Tänä päivänä on erityistä, että palveluntarjoaja omaa hyvän asiantuntemuksen paketoituna sujuvaan, mutkattomaan ja asialliseen asiakaspalveluun. Olemme suorassa yhteydessä data-asiantuntijoiden kanssa ilman välikäsiä, millä on meille suuri arvo”, Luoma kertoo.

Markkinoi haluamassasi kanavassa - tutustu palveluihimme