Skip to main content
Easyfit ja suoramainonta saavat ihmiset liikkeelle
Tiedote

PAU:n lakko viivästyttää osaa lähetyksiä. Lue lisää Lakko hidastaa postinkäsittelyä ja jakelua. Valitettavasti emme pysty lakon aikana selvittämään yksittäisen lähetyksen tai lähetyserän kulkua postinkäsittelyssämme.

1/22/2017

Easyfit ja suoramainonta saavat ihmiset liikkeelle

Kotimainen, franchising-periaatteella toimiva EasyFit on kasvanut nopeasti koko maan kattavaksi liikuntakeskusketjuksi. EasyFit liikuttaa jo lähes 60 000 suomalaista ympäri maata 50:ssä keskuksessa. Ja lisää keskuksia tulee jatkuvasti.

  • Koko liikunta-alan kasvu on reipasta. Vuonna 2015 kasvu oli 10 % ja alan liikevaihtokin kasvoi 5 % ja kasvu jatkuu, kertoo Ruoholahden EasyFit-yrittäjä ja toimitusjohtaja Juha Vingisaar.

On ihmisiä, joita ei digikanavista tavoita ja toisaalta printtisuoran näkevät myös Fb:ssä olevat asiakkaat. Monikanavaisuus vahvistaa viestiä.

EasyFit on löytänyt toimivan konseptin palvelullisena liikuntakeskuksena, joka asettuu hintaluokassa edullisempaan kategoriaan 29,90 euron kuukausimaksulla. – Se on vielä sellainen summa, että ei tule huonoa omaatuntoa, vaikka kävisi välillä vähän harvemminkin treenaamassa. Meidän asiakkaissa on aika paljon nuoria opiskelijoita, ja toisaalta kiireisiä, ruuhkavuosia eläviä ihmisiä, ja myös keski-ikäisiä kuntoilijoita, kertoo Vingisaar,

- Paikallisuus on tässä toiminnassa leimaavaa niin markkinoinnille kuin koko toiminnalle. Jos Etelä-Helsingissä haluaa menestyä, niin on oltava palvelua, henkilökunta paikalla ja monipuolista tarjontaa ryhmä- ja virtuaaliliikunnasta personal trainerin palveluihin.

Markkinoinnin haasteena paikallisuus, näkyvyys ja budjetti

Ruoholahden EasyFit avasi ovensa marraskuun alussa 2016 ja ennakkomarkkinointia tehtiin jo kesällä mm. jalkautumalla Eiran rantaan ja Hietsuun rantajumppa- ja suppailutapahtumilla.

– Markkinointi Helsingin keskustassa tuo omia haasteitaan, sanoo Vingisaar,

– Kilpailu näkyvyydestä on kovaa ja mediapaikat hintavia. Pitäisi tavoittaa paikallisesti kuitenkin aika isoja massoja. Meidän vaikutusalue on noin kahden kilometrin säteellä keskuksesta ja siihen mahtuu noin 40 000 asukasta. Kun markkinointibudjetti on rajallinen, niin on mietittävä tarkkaan mihin ja miten panostaa, jotta tavoittaa tarpeeksi laajasti, saa näkyvyyttä ja samalla saa aikaiseksi toimintaa. 

Mediastrategia: Suoramarkkinointi ja digitaalinen media toivat kaivattua tulosta

–  Ulkomainonta, Facebook, Instagram ja printtisuorajakelu, näin tiivistää Vingisaar markkinointimixin, – Tämä kombinaatio on saatu toimimaan hyvin. Asiakkaat seuraavat Facebookia ja sieltä tulee välitöntä kauppaa, mutta kun mietimme, miten tavoitamme kustannustehokkaasti ihmiset jotka eivät käytä Facebookia eivätkä Instaa, ja joita ei välttämättä tapahtumilla tavoiteta, niin päädyimme kokeilemaan Postin Kotisuora Premium -jakelua. Pystyimme sillä kohdentamaan tarjouksen tarkasti ja tavoittamaan ihmisiä, jotka eivät vielä meitä tunne.

Teimme 11 000 kappaleen mainosjakelun lähialueiden kotitalouksiin avajaistarjouksella ja saimme siitä oikein hyvin kauppaa. Materiaalissa oli houkuttelevan ja rahakkaan näköinen etuseteli, joka selkeästi aktivoi. Setelissä oli koodi, jolla edun sai verkkokaupastamme, jossa ostos aina tehdään. Pystyimme siis seuraamaan tarkkaan etusetelin toimivuutta. Huomasimme myös, että suoramainoksen elinkaari on paljon pidempi kuin esimerkiksi Facebook-tarjouksen. Fb:stä tulee kauppaa tunnin sisällä, mutta kampanja kuoleekin sitten tosi nopeasti.

  Printtisuorasta tuli kauppaa vielä viikkojenkin kuluttua. Etuseteli jää muistuttamaan tarjouksesta, eikä sitä noin vain heitetä pois.

Suoramainoksessa oleellista on myös oikein rakennettu tarjous, joka puree ja saa ihmisiin liikettä. Suorajakelun tilasin itse Postin Kontakti-palvelun kautta. Siellä voi kokeilla eri suuruisia jakeluita ja näkee niille hinnat samantien.  

 "Kyllä tämä jakelu on ihan meidän juttu, sanoo Vingisaar, – Se onnistui hyvin, ja digin ja perinteisen suoramarkkinoinnin yhdistelmä tuntuu toimivan. Tähän mennessä olemme tuplanneet tavoitteet! Jatkossa mietimme myös osoitteellisen suoran mahdollisuutta, ja osoitteetonta jakelua jatkamme varmasti varmasti."