Skip to main content
Mainos postisessa tuplasi Dick Johnson -verkkokaupan kävijämäärän
Tiedote

PAU:n lakko viivästyttää osaa lähetyksiä. Lue lisää Lakko hidastaa postinkäsittelyä ja jakelua. Valitettavasti emme pysty lakon aikana selvittämään yksittäisen lähetyksen tai lähetyserän kulkua postinkäsittelyssämme.

9/10/2016

Mainos postisessa tuplasi Dick Johnson -verkkokaupan kävijämäärän

Mitä äijä? No, Dick Johnsonia. Ja Postista.

Ylellisiä herraintuotteita ja varsin rapsakkaa äijä-meininkiä; siinäpä paradoksi, joka on antanut siivet Dick Johnson brändille ja dick.fi -verkkokaupan kasvulle. – Viihdyttävyysaspekti on korkealla, sanoo tamperelainen yrittäjä, Dick Johnson -verkkokaupan ja BarberShopin perustaja Leevi Kangas, – Me tehdään omaa juttua. Tinkimättömästi vain premiumtuotteita, mutta äijäasenteella. Ja samalla viihdytetään itseämmekin tässä…

Printtisuora elää pitkään, kampanjakoodilla tuli tilauksia vielä yli kuukaudenkin kuluttua.

Kaikessa tekemisessä näkyy intohimoinen omistautuminen ja rohkeus tehdä asioita omista lähtökohdista, omalla tyylillä. – Pari vuotta sitten perustin verkkokaupan tuomaan hiusrasvaa Suomen markkinoille, kun en sitä mistään löytänyt, kertoo Kangas. – Homma lähti omasta kiinnostuksestani klassiseen hiustyyliin ja barbershop -kulttuuriin. Ensin varastona oli oma vaatekaappi ja nettisivuilla 10 tuotetta. Sitten alkoi kauppa käydä, homma kasvoi ja mukaan tuli yhtiökumppani Juha Saarilahti. Vuoden 2016 alusta perustettiin Tampereelle BarberShop. Seuraava on suunnitteilla Helsinkiin heti kun sopiva tila löytyy.

Verkkokauppa on laajentunut nopeasti ja palvelee koko maata. Ja kohta myös Ruotsinmaata, joka on ensimmäinen etappi maailmanvalloituksessa. Ruotsin markkinoille Dick Johnson menee hieman eri äänensävyllä. – Tehtiin vähän markkinatutkimusta ja todettiin, että ei sinne näillä teksteillä kannata mennä. Ruotsissa on vähän erilainen kulttuuri ja huumori, pohtii Kangas.

Mainos Postisessa tuplasi dick johnson -verkkokaupan kävijämäärän

Palvelutarve

– Me ollaan osuttu hyvään saumaan ja tulevaisuus näyttää hyvältä, sanoo Kangas, – Miehiä kiinnostaa premiumtason parranajo ja -hoito ja laadukkaat hiustuotteet. Pääkohderyhmä on 25 – 35 -vuotiaat miehet. Myös naiset ovat meille tärkeä kohderyhmä; isänpäivänä ja jouluna valtaosa ostajista on naisia. Alalla on kasvua ja siitä me pyrimme nyt ottamaan kaiken irti. Valitsemme tarkkaan uudet tuotteet brändin mukaisesti, kokeilemme ja katsomme, miten äijät reagoi!

– Verkkokauppiaalle verkkomainonta on tietienkin tärkeintä, mutta siinäkin tulee raja vastaan. Ne, jotka etsivät meidän tuotteita, tavoitetaan verkon kautta kattavasti, mutta on paljon potentiaalia, joka ei tunne meitä eikä osaa meitä verkosta etsiä. Uusasiakashankintaan pitää löytää muitakin keinoja

Ratkaisu ja kokemukset

– Posti tarjosi meille hyvän ratkaisun uusasiakashankintaan; Postisen! Se tavoittaa valtavasti ihmisiä, jotka eivät vielä tiedä meistä mitään. Teimme Postisen takakanteen ilmoituksen, joka aktivoi verkkokauppaan ostoksille kampanjakoodilla.

 Heti Postisen mentyä ulos verkkokaupan kävijämäärä tuplaantui, innostuu Kangas. – Seurasimme kampanjakoodilla tulleita tilauksia yli kuukauden ajan ja hyvin toimi! Numeroita en tässä nyt availe, mutta se on varmaa, että Postista tullaan käyttämään jatkossakin.

Ilmoitus toimi selkeästi pidempään kuin esimerkiksi uutiskirje, jonka vaikutus verkkokauppaliikenteeseen näkyy muutaman päivän, maksimissaan viikon ajan. Printtimainos näyttää jäävän paremmin esille ja mieleen.

– Olemme tehneet myös radiomainontaa ja ulkomainonta on suunnitelmissa. Mutta kyllä Postinen pysyy mediamixissä; sillä on hyvä rakentaa brändiä, tunnettuutta ja uusia asiakassuhteita. Myynnin lisäksi saimme paljon uusia uutiskirjetilaajia, joten vaikutukset ovat sitä kautta kertautuvia.

– Yhteistyö Postin kanssa on ollut mutkatonta. Toimitukset sujuvat nopeasti ja luotettavasti. Hyvä, jos Posti pysyy hereillä ja pitää mielessä kotimaiset verkkokauppiaat, kun kilpailua tulee koko ajan ulkomailta. Me haluamme kyllä tehdä yhteistyötä kotimaisen toimijan kanssa.