Skip to main content
Tiedote

Puramme PAU:n lakon aikana käsittelemättä jääneitä lähetyksiä mahdollisimman ripeästi. Lue lisää Tuotannon ruuhkautumisen vuoksi emme valitettavasti toistaiseksi pysty selvittämään tai kiirehtimään yksittäisen lähetyksen tai lähetyserän kulkua postinkäsittelyssämme.

Profiloinnilla opit tuntemaan asiakkaasi

Profiloinnin avulla saat tietoa nykyisistä asiakkaistasi ja opit tunnistamaan eri asiakasryhmien erot. Paremman asiakasymmärryksen avulla viestit asiakkaillesi henkilökohtaisemmin, lisäät myyntiä ja edistät uusasiakashankintaa.

Kenelle palvelu sopii?

Tarkat asiakasprofiilit helpottavat tuotteiden ja palveluiden sekä asiakaspalvelun kehittämistä. Samalla asiakasprofiileja voi hyödyntää asiakasviestinnän ja -markkinoinnin suunnittelussa sekä uusasiakashankinnassa sopivien markkinoinnin kohderyhmien tunnistamiseen.

Hyödyt

Tarkat asiakasprofiilit helpottavat tuotteiden ja palveluiden sekä asiakaspalvelun kehittämistä. Samalla asiakasprofiileja voi hyödyntää asiakasviestinnän ja -markkinoinnin suunnittelussa sekä uusasiakashankinnassa sopivien markkinoinnin kohderyhmien tunnistamiseen.

Profiloinnilla luodaan koko asiakaskannastasi tai sen valitusta osasta asiakasprofiilit, joiden avulla opit tuntemaan asiakkaasi entistä paremmin. Asiakasprofiilien avulla voit kohdentaa kampanjasi uusille potentiaalisille asiakkaille, joiden profiilit vastaavat nykyisiä asiakkaitasi ja jotka ovat siten todennäköisimmin kiinnostuneita tuotteistasi.

  • Kasvata asiakasymmärrystä ja viesti henkilökohtaisemmin

  • Lisää myyntiä ja edistä uusasiakashankintaa

  • Tunnista hetket, jolloin markkinointi on kaikkein tehokkainta

Valitse tarpeisiisi sopiva profilointimalli

Tarpeisiisi sopivan profilointimallin pohjalta luomme yrityksellesi tarkat asiakaskuvaukset, jotka syventävät asiakasymmärrystä ja auttavat uusasiakashankinnan kohdentamisessa.

Väestötietojärjestelmän (VTJ) tietojen avulla voidaan laatia kattava kuva asiakkaiden sosiodemografisista piirteistä. Postin tarjoama profilointi sisältää tietoa muun muassa ikäluokista, perhetyypeistä, koulutuksesta, ammatista, alueellisesta jakaumasta, asunnon tyypistä ja muuttohistoriasta.

Ajoneuvotietojärjestelmän (ATJ) tietojen perusteella saadaan kuvattua asiakkaiden ajoneuvoihin liittyviä preferenssejä. Profiilit sisältävät monipuolista tietoa esimerkiksi ajoneuvon merkistä, vuosimallista ja tyypistä sekä vakuutusyhtiön valinnasta.

Postin omien rikasteiden avulla voidaan tehdä asiakasprofilointi, joka sisältää monipuolista sosiodemografista ja ajoneuvoihin liittyvää tietoa sekä esimerkiksi asuntoa ja asuinpaikkaa koskevia kuvauksia. Löydät tarkempaa tietoa asiakastiedon rikastamisesta täältä.