Skip to main content

Asiakastietojen tarkistuksen avulla tarkistat kuluttaja-asiakkaan tiedot nimellä ja osoitteella

Postin API rajapintojen avulla voit integroida helposti järjestelmiisi ja palveluihisi ajantasaiset osoite- ja kuluttaja-asiakastiedot.

Kenelle palvelu sopii?

Asiakasrekisterin tarkistuspalvelulla voit tarkistaa osoitetietoja, asiakastietoja tai laskutettavan tai maksajan tiedot. Tarkistuspalvelu toimii sekä selainversiona että omaan järjestelmääsi integroituna API-rajapinnan kautta.

Hyödyt

Osoitteentarkistuksella tarkistat osoitteita ja Asiakastietojen tarkistuksella henkilön nimi- ja osoitetietoja. Näillä peruspalveluilla helpotat rutiinejasi ja varmistat kustannustehokkaat asiakaspalveluprosessit. Verkkopalveluissa hyödyllinen Maksajan tietojen tarkistus auttaa ehkäisemään petostapauksia. Asiakasrekisteritarkistus kertoo, löytyykö henkilö jo asiakasrekisteristäsi, jolloin vältyt duplikaateilta ja voit palvella asiakasta paremmin.

Tarkistuspalvelun avulla voit tarkistaa, korjata ja täydentää yksittäisen kuluttaja-asiakkaan tai osoitteen tietoja. Palvelun taustalla käytetään postinsaajarekisteriä (OTS), joka kattaa kaikki suomalaiset kotiosoitteineen. Tarkistuspalvelua voit käyttää sekä verkkopalveluna että Postin API rajapintapalveluna järjestelmääsi integroituna.

  • Varmista asiakasdatan laatu

  • Tehosta asiakasviestintää ja tilausprosesseja

  • Välty turhalta selvitystyöltä

Kuinka tarkistuspalvelu toimii?

Tarkistuspalvelussa on eri tasoja, jotka voidaan ottaa käyttöön yhdessä tai erikseen. Tarkistuspalvelu toimii sekä selainversiona että omaan järjestelmääsi integroituna API rajapintapalveluna. Selainversion hinnoittelu perustuu tehtyjen tarkistusten ja löytyneiden tietojen määrää.

API-sovellusintegraation hinnoittelu puolestaan perustuu käytössä olevaan palvelutasoon, kuukausimaksuun sekä tarkistusten määrään. Rajapintakuvauksen ja lisätietoa palvelusta löydät Kontaktista.

Palvelutasot