Skip to main content

Palauta lähetys

Ensisijaiset vaihtoehdot verkkokauppaostoksen palauttamiseksi on palautus joko lähettäjän antamalla palautusosoitekortilla tai Helposti-koodilla. Voit palauttaa lähetyksesi Postin automaattiin tai postiin. Ohuen ja kevyen lähetyksen voit aina palauttaa jättämällä sen kirjelaatikkoon.

Näin palautat verkkokauppaostoksen

Verkkokauppaostoksen voi palauttaa maksutta, jos verkkokauppias tarjoaa tuotteilleen maksuttoman palautuksen.

Onko sinulla palautusosoitekortti?

Kiinnitä osoitekortti paketin päälle ja jätä paketti Postin automaatin paketit ja palautukset -luukkuun tai palvelupisteeseen.

Eikö sinulla ole palautusosoitekorttia?

Jos verkkokauppias tarjoaa maksuttoman palautuksen, saat Helposti-koodin, jolla voit jättää palautuvan paketin kätevästi haluamaasi Postin automaattiin tai palvelupisteeseen. Tarkista tarjoaako verkkokauppias maksuttoman palautuksen.

Eikö verkkokauppias tarjoa maksutonta palautusta?

Mikäli verkkokauppa ei tarjoa maksutonta palautusta, voit ostaa paketille kuljetuksen osoitteesta posti.fi/laheta tai OmaPosti-sovelluksella.

Näin palautat kirjelähetyksen

Jos et tarvitse palautuksesta kuittia ja palautettava lähetys on pienempi kuin kirjeen maksimikoko (3 x 25 x 35,3cm, 2 kg), voit jättää lähetyksen kirjelaatikkoon. Kirjoita lähetyksen päälle vastaanottavan yrityksen asiakaspalautustunnus, palautusosoite ja teksti ”ASIAKASPALAUTUS”. Palautustunnus on yleensä verkkokaupasta tilatun paketin lähetystietolistassa tai verkkokaupan sivuilla, tarvittaessa tunnuksen voi pyytää verkkokaupalta.

Näin palautat rahtilähetyksen

Ota yhteyttä lähettävän yrityksen asiakaspalveluun palauttaessasi rahtilähetystä.