Näytä kaikki tiedotteet

Postin palvelut muuttuvat Kuopiossa – postipalveluita saa 16.8.2021 lähtien Ajurinkadun K-Market Kalakukosta

Postin palveluihin tulee Kuopiossa muutoksia, kun Postin oman myymälän palvelut siirretään Kauppakadulta maanantaina 16.8.2021 Ajurinkadun K-Market Kalakukossa palvelevaan uuteen postiin.

Muutoksen taustalla on Postin palvelupisteverkoston uudistaminen. Posti kertoi kesäkuussa 2019 luopuvansa osasta omia myymälöitä, joista Kuopion myymälä on yksi. Nykyinen oma myymälä palvelee asiakkaita normaalisti perjantaihin 13.8.2021 klo 14 saakka.

Uusi posti palvelee K-Market Kalakukossa osoitteessa Ajurinkatu 16, 70110 Kuopio. Kumppanin hoitamassa postissa tulee olemaan täysin samanlainen palveluvalikoima kuin Postin nykyisessä omassa myymälässä. Palveluiden saatavuus kuitenkin paranee merkittävästi aukioloaikojen pidentyessä: K-Market Kalakukko palvelee asiakkaita ma-pe 7-21, la 10-21 ja su 12-20.

Katutasossa sijaitsevaan palvelupisteeseen on helppo tulla sekä jalan että autolla. Pysäköinti on helppoa kaupan omassa Viihdekeskuksen parkkihallissa (ajo Savonkadun puolelta), jossa on arkisin 2 h maksutonta pysäköintiaikaa ja viikonloppuisin täysin ilmaista.

Pakettiautomaatti sijaitsee Ajurinkadulla Viihdekeskuksen puolella, jonka lisäksi Kauppakeskus Minnan toiseen kerrokseen avataan 24.5. uusi 240:n lokeron automaatti. Kuopion alueella kymmeniä muitakin pakettiautomaatteja, joiden sijainnin voi helposti tarkistaa osoitteesta https://www.posti.fi/fi/palvelupisteet-kartalla

Samasta osoitteesta voi tarkistaa myös postimerkkien jälleenmyyjät ja kirjelaatikot.

Postin Yrityspiste Patterimäenkadulla jatkaa toimintaansa normaalisti, ja palvelee yritysasiakkaita maanantaista perjantaihin klo 8-17.

Posti jakaa lähempänä muutosta Kuopion alueen asukkaille kotiin julkisen tiedotteen, jossa kerrotaan muutoksesta tarkemmin.

Palvelupisteiden laajaa aukioloaikaa ja hyvää sijaintia arvostetaan

Asiakkaat ovat toivoneet Postin palvelupisteiltä laajaa aukioloaikaa ja sijaintia muiden asiointireittien yhteydessä. Tämän vuoksi Posti kasvattaa voimakkaasti palvelupisteidensä määrää.

Postipalveluja saa nykyään useammasta paikasta kuin ennen. Kun kirjepostin määrä vähenee, yhä useamman asiakkaan postiasiointi liittyy pakettien vastaanottamiseen ja lähettämiseen.

– Haemme jatkuvasti asiakkaita palvelevia ratkaisuja. Kuopion muutoksessa on paljon etuja, erityisesti aukioloaikoihin liittyen – postipalvelut ovat nyt saatavilla aamusta myöhäiseen iltaan. Pisteen sijaitessa ruokakaupan yhteydessä on helppo hoitaa asiat kaupassakäynnin yhteydessä. Sijaintikin on melkein sama, ja asiointi on sujuvaa sekä jalan että autolla. Uuteen automaattiin mahtuu entistä enemmän ja eri kokoisia paketteja, kertoo Postin palvelupisteverkoston johtaja Heiko Laubach.

Postin palvelupisteverkosto koostuu Postin omista myymälöistä, Postin kumppaneiden hoitamista palvelupisteistä sekä automaateista. Postin kumppanien ylläpitämät postit ja pakettiautomaatit ovat palveluyritysten yhteydessä, jotka ovat auki myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Postilla on tällä hetkellä noin 850 henkilökohtaisen palvelun postia ja lähes 2 200 automaattia. Lähitulevaisuuden tavoite on kasvattaa automaattiverkosto 4 000 automaattiin.