Näytä kaikki tiedotteet

Posti tarjoaa uusia asiointimahdollisuuksia Kivistössä

Topaasikujalle avataan uusi OmaPosti-kioski 16.11. ja joulun ajan väliaikainen noutopiste 25.11.

Posti tarjoaa asiakkailleen uusia asiointimahdollisuuksia, kun Kivistöön avataan maanantaina 16.11. uusi OmaPosti-kioski. Kivistön uusi OmaPosti-kioski palvelee osoitteessa Topaasikuja 9, 01700 Vantaa viikon jokaisena päivänä maanantaista sunnuntaihin kello 7–22. Topaasikuja 9:ään avataan keskiviikkona 25.11. myös Postin väliaikainen noutopiste, josta voi noutaa paketteja vilkkaan joulusesongin ajan maanantaista lauantaihin kello 10–20. Lisäksi Postin automaatti palvelee Kivistön K-Marketissa pakettiasiakkaita entiseen tapaan osoitteessa Ruusukvartsinkatu 6 kaupan aukioloaikoina maanantaista perjantaihin kello 7–21, lauantaisin kello 9–21 ja sunnuntaisin kello 10–21. ”Suurin osa asiakkaidemme postiasioinnista on nykyään pakettien vastaanottamista ja lähettämistä, joka hoituu OmaPosti-kioskissa helposti. Kivistön asuinalue on kasvanut viime vuosina voimakkaasti ja alueen palvelut eivät ole seuranneet perässä. Posti on etsinyt jo jonkin aikaa uusia noutopistekumppaneita alueella. Pakettivolyymien voimakkaan kasvun vuoksi päätimme avata alueelle OmaPosti-kioskin. Odotamme Postissa loppuvuoden sesonkeihin ja joulun pakettiliikenteeseen kaikkien aikojen ennätystä”, Postin palvelupisteverkoston johtaja Heiko Laubach sanoo. OmaPosti-kioskissa voi hoitaa yleisimpiä postiasioita OmaPosti-kioski on Postin itsepalvelukioski, jossa voi hoitaa yleisimpiä postiasioita, kuten pakettien lähettämistä ja vastaanottamista. Kioskissa on iso pakettiautomaattialue sekä itsepalvelupäätteitä kirjeiden ja pakettien lähetystä varten. Kioskissa saa tarvittaessa henkilökohtaista asiakaspalvelua etäyhteyden kautta. OmaPosti-kioskissa voi olla videoyhteyden kautta yhteydessä Postin asiakasneuvojaan, jolta voi kysyä apua ja neuvoa missä tahansa postiasiassa. Asioinnista on tehty mahdollisimman helppoa ja asiakasneuvoja on aina tarvittaessa tukena ja turvana. Posti on ottanut käyttöön jo useita OmaPosti-kioskeja, joiden palveluja on kehitetty asiakkaiden palautteiden perusteella. ”Nykyään lähin posti on käytännössä siellä missä asiakas liikkuu. Postilla on tällä hetkellä noin 850 henkilökohtaisen palvelun postia ja vuoden loppuun mennessä 2 200 automaattia. Avaamme lisäksi loppuvuoden sesonkeihin noin 200 väliaikaista noutopistettä. Kaikkien Postin palvelupisteiden sijainnit ja aukioloajat löytyvät helposti osoitteesta posti.fi/postit”, Laubach kertoo. Postin palvelupisteet kehittyvät asiakkaiden tarpeiden mukaan Postipalveluja saa nykyään useammasta paikasta kuin ennen. Samalla kun kirjepostin määrä vähenee, yhä useamman asiakkaan postiasioinnin tarve liittyy pakettien lähettämiseen tai vastaanottamiseen. Verkkokaupan kasvun vuoksi Postin myyntipisteiden määrää on sopeutettu muuttuneeseen tarpeeseen ja pakettiautomaattien määrää lisätty. Jatkossa jokaisen suomalaisen lähietäisyydellä on Postin piste. Suomessa pakettiautomaatteja on ympäri maata. Posti on kasvattanut automaattiverkostoaan nopeasti, sillä automaattien määrä tuplataan muutaman vuoden sisällä: vuonna 2022 Postilla on jo 4 000 pakettiautomaattia ympäri Suomen. Posti on parhaillaan historiansa suurimmassa murroksessa: kuluttajien tarpeet ovat muuttuneet, digitalisaatio lisääntyy, paperipostimäärät ovat laskeneet kiihtyvällä tahdilla ja kilpailu kiristyy. Postin toimittamien pakettien määrä puolestaan kasvaa ja paketit sekä logistiikka tuovat jo yli puolet Postin liikevaihdosta. Posti hakee merkittävää kasvua paketeissa, verkkokaupassa ja logistiikan palveluissa. Lisätietoa OmaPosti-kioskista: • kioskissa voi lähettää paketteja kotimaahan ja ulkomaille • vastaanottaa paketteja • palauttaa verkkokaupasta Postin kautta vastaanotetun lähetyksen • lähettää kotimaan kirjattuja kirjeitä ja maksaa lähetyksen korttimaksulla • kioski on auki päivittäin laajoin aukioloajoin • kioskissa saa tarvittaessa henkilökohtaista asiakaspalvelua etäyhteyden kautta.