Näytä kaikki tiedotteet

Posti ja Bring tiivistävät yhteistyötään Ruotsissa ja Tanskassa: suomalaisille verkkokaupoille uusia toivottuja palveluita

Posti tarjoaa suomalaisille verkkokaupoille uusia kansainvälistymismahdollisuuksia Ruotsissa ja Tanskassa tiivistämällä yhteistyötään Norjan Postin omistaman Bringin kanssa. Helmikuusta 2022 alkaen ruotsalaiset ja tanskalaiset kuluttajat voivat tilata suomalaisyritysten tuotteita pakettien noutopisteiden lisäksi kotiin ja ruotsalaiset myös kotilavatoimituksena.

Posti on jo pitkään käyttänyt Pohjoismaissa Bringin jakelupalveluita, erityisesti B2B-palveluita. Posti toimittaa myös joitakin Bringin lähetyksiä Suomeen.

”Olemme iloisia, että yhteistyömme Bringin kanssa syvenee ja voimme tarjota suomalaisyrityksille monipuoliset jakeluratkaisut Ruotsissa ja Tanskassa. Erityisesti kotiinkuljetusten kysyntä on pandemian aikana kasvanut, ja näyttää siltä, että muutos on pysyvä”, kertoo Postin Paketti ja verkkokauppa ‑liiketoimintaryhmän johtaja Arttu Hollmérus.

Kuluttajat haluavat verkko-ostamisen olevan helppoa ja mutkatonta, ja samaa vaivattomuutta toivotaan myös toimituksilta. Palveluverkosto Ruotsissa ja Tanskassa kattaa noin 3 000 noutopistettä. Bringillä on oma kuluttajille suunnattu sovellus, jonka avulla kuluttajat voivat esimerkiksi muuttaa noudettavan paketin kotiinkuljetukseksi ja toisinpäin.

Verkkokaupat voivat myös helpottaa asiakkaiden arkea monipuolisilla lisäpalveluilla. Kotilavatoimituksiin on esimerkiksi mahdollista lisätä tarpeen mukaan kanto asiakkaan kotiin tai vanhojen tuotteiden kierrätys.

Ruotsi on tärkeä markkina suomalaisille verkkokaupoille

”Meille Bringillä on erittäin tärkeää etsiä jatkuvasti uusia toimintatapoja ja joustavia toimitusvaihtoehtoja. Siksi onkin hienoa, että voimme kuljettaa toimituksia naapurimaiden verkkokaupoista”, toteaa Bringin kumppanijohtaja Lena Hillring.

Naapurimaiden aktiivisuus verkko-ostoksissa on Suomea korkeammalla tasolla: Ruotsissa 62 % kuluttajista on ostanut viime viikon aikana verkosta, kun taas suomalaisista vain 28 % on tehnyt verkko-ostoksia viime viikon aikana.

Suomalaisista verkko-ostajista noin kolmannes (31 %) arvioi lisänneensä vuonna 2021 verkko-ostamista selvästi tai jonkin verran. Ruotsissa vastaava luku on selkeästi isompi: miltei joka toinen on lisännyt nettishoppailua. Tiedot selviävät Postin Kantar TNS:llä teettämästä Suuri verkkokauppa 2021 ‑tutkimuksesta.

Kunnianhimoiset vastuullisuustavoitteet yhdistävät

Bring pyrkii olemaan toimialansa edelläkävijä ympäristötyössä. Ympäristövastuullisuutta Bring kehittää esimerkiksi panostamalla biokaasulla, biodieselillä ja sähköllä toimiviin ajoneuvoihin. Bringin tarjoama jakelu on päästötöntä suurissa kaupungeissa, ja yli 50 % kaikista kotiinkuljetuksista tehdään fossiilivapaasti. Bringin tavoitteena on toimia päästöttömästi Ruotsissa ja Tanskassa vuoteen 2025 mennessä.

Postilla on tärkeä rooli yritysten päästöjen vähentämisessä pakettien ja rahdin kuljettajana. Postin tavoitteena on olla nollapäästöinen oman toiminnan osalta vuonna 2030. Posti panostaa sähköön entistäkin enemmän: Helsingissä pakettien kotijakelua uudistettiin, ja se tapahtuu nyt täysin sähköisesti. Lähitulevaisuudessa uudistunut palvelu laajenee myös muualle.

Lue lisää uusista kansainvälisistä palveluista verkkosivuiltamme