Näytä kaikki tiedotteet

Singles’ Day käynnisti verkkokaupan sesongin vauhdikkaasti

Maailman suurin ostospäivä Singles’ Day (11.11.) tuntuu vakiinnuttaneen asemansa Suomessa, kun katsotaan verkkokaupan volyymeja. Posti kuljetti Singles’ Day -viikolla 46 yli miljoona pakettia viikossa. Vauhti vain kiihtyy ensi viikolla, kun perjantaina 27.11. tulee Black Friday ja maanantaina 30.11. Cyber Monday, jonka jälkeen ennustetaan jopa kahden miljoonan paketin viikkovolyymeja.

”Kotimaisen verkkokaupan kannalta vaikuttaa hyvältä, että Singles’ Dayn verkkokaupan kasvu on ollut suurinta suomalaisilla pienillä ja keskisuurilla yrityksillä, jotka ovat panostaneet sesonkiin aiempaa enemmän”, Postin Tommi Kässi kertoo.

Posti vastaa loppuvuoden volyymin kasvuun avaamalla ensi viikolla useita väliaikaisia noutopisteitä eri puolille Suomea. Suosituin tapa vastaanottaa paketteja on pakettiautomaatti, joita on Postilla jo yli 2 000 ja vuoden loppuun mennessä jo 2 200. Postilla on lisäksi 850 henkilökohtaisen palvelun postia.

Kaikkien Postin palvelupisteiden sijainnit voi tarkistaa osoitteesta posti.fi/kartta.

Kuvamateriaalia medialle: https://digilibrary.emmi.fi/l/H8LhWz25VJQD