Näytä kaikki tiedotteet

Posti tarjoaa uuden asiointimahdollisuuden Lauttasaaressa

Kauppakeskus Lauttikseen avataan uusi OmaPosti-kioski 23.11.

Posti tarjoaa asiakkailleen Lauttasaaressa uuden asiointimahdollisuuden, kun kauppakeskus Lauttikseen avataan maanantaina 23.11. uusi OmaPosti-kioski. Uusi OmaPosti-kioski palvelee kauppakeskus Lauttiksen P1-kerroksessa Info-kirjakaupan ja Postin noutopisteen vieressä osoitteessa Lauttasaarentie 28, 00200 Helsinki.

OmaPosti-kioskissa voi asioida Lauttiksen aukioloaikoina (ma–la klo 6.30–22 ja su klo 9–22).

OmaPosti-kioski on Postin itsepalvelukioski, jossa voi hoitaa yleisimpiä postiasioita, kuten pakettien lähettämistä ja vastaanottamista. Kioskissa on iso pakettiautomaattialue sekä itsepalvelupäätteitä kirjeiden ja pakettien lähetystä varten. Kioskissa saa tarvittaessa henkilökohtaista asiakaspalvelua etäyhteyden kautta.

OmaPosti-kioskissa voi olla videoyhteyden kautta yhteydessä Postin asiakasneuvojaan, jolta voi kysyä apua ja neuvoa missä tahansa postiasiassa. Asioinnista on tehty mahdollisimman helppoa ja asiakasneuvoja on tarvittaessa tukena ja turvana. Posti on ottanut käyttöön jo useita OmaPosti-kioskeja, joiden palveluja on kehitetty asiakkaiden palautteiden perusteella.

Suurin osa postiasioinnista on pakettien vastaanottamista ja lähettämistä

”Suurin osa asiakkaidemme postiasioinnista on nykyään pakettien vastaanottamista ja lähettämistä, joka hoituu OmaPosti-kioskissa helposti. Verkkokauppapakettien määrä on kasvanut keväästä lähtien kovaa vauhtia myös Lauttasaaren alueella, jossa on jo entuudestaan useita Postin palvelupisteitä. Odotamme Postissa loppuvuoden sesonkeihin ja joulun pakettiliikenteeseen kaikkien aikojen ennätystä”, sanoo Anu Björn Postin palvelupisteverkostosta.

Nykyään lähin posti on käytännössä siellä missä asiakas liikkuu. Postilla on tällä hetkellä noin 850 henkilökohtaisen palvelun postia ja vuoden loppuun mennessä 2 200 automaattia. Avaamme lisäksi loppuvuoden sesonkeihin noin 200 väliaikaisen noutopisteen ylimääräisen kapasiteetin. Kaikkien Postin palvelupisteiden sijainnit löytyvät helposti osoitteesta posti.fi/postit”, Björn kertoo.

Postin palvelupisteitä kehitetään asiakkaiden tarpeiden mukaan

Postipalveluja saa nykyään useammasta paikasta kuin ennen. Samalla kun kirjepostin määrä vähenee, yhä useamman asiakkaan postiasioinnin tarve liittyy pakettien lähettämiseen tai vastaanottamiseen. Verkkokaupan kasvun vuoksi Postin myyntipisteiden määrää on sopeutettu muuttuneeseen tarpeeseen ja pakettiautomaattien määrää lisätty.

Jatkossa jokaisen suomalaisen lähietäisyydellä on Postin piste. Suomessa on pakettiautomaatteja ympäri maata. Posti on kasvattanut automaattiverkostoaan nopeasti ja lähivuosina pakettiautomaattien määrä nostetaan neljääntuhanteen.

Posti on parhaillaan historiansa suurimmassa murroksessa: kuluttajien tarpeet ovat muuttuneet, digitalisaatio lisääntyy, paperipostimäärät ovat laskeneet kiihtyvällä tahdilla ja kilpailu kiristyy. Postin toimittamien pakettien määrä puolestaan kasvaa ja paketit sekä logistiikka tuovat jo yli puolet Postin liikevaihdosta. Posti hakee merkittävää kasvua paketeissa, verkkokaupassa ja logistiikan palveluissa.

Lisätietoa OmaPosti-kioskista:

  • kioskissa voi lähettää paketteja kotimaahan ja ulkomaille

  • vastaanottaa paketteja

  • palauttaa verkkokaupasta Postin kautta vastaanotetun lähetyksen

  • lähettää kotimaan kirjattuja kirjeitä ja maksaa lähetyksen korttimaksulla

  • kioski on auki päivittäin laajoin aukioloajoin

  • kioskissa saa tarvittaessa henkilökohtaista asiakaspalvelua etäyhteyden kautta.