Tavaran toimittaminen varastolle

Ennen kuin tavaraa voi varastolle toimittaa, Glue-palvelussa täytyy olla tuotetiedot perustettuna ja saapuvaa erää vastaava ostotilaus täytyy olla tehtynä hyvissä ajoin ennen tavaran saapumista. Varastolle saapuvissa toimituksissa tulee olla mukana seuraavat tiedot:

  • Yrityksesi nimi

  • Ostotilauksen koodi - jonka saat kun teet ostotilauksen Postin Glue -palvelulla.

  • Tuotteittesi tuotenumerot ja kappalemäärät.

  • EAN tai tavarantoimittajan tuotenumero.

Varmista, että tuotemerkinnät, myyntiyksiköt ja pakkauslistat ovat pakkauksissa riittävät ja selkeästi luettavissa. Epäselvien vastaanottoerien käsittely veloitetaan tuntityönä.

Logistiikkayhtiön kautta saapuvat varaston täydennykset

Logistiikkayritysten, esimerkiksi Postin, kautta toimitettavat tavarat tulee toimittaa varastolle osoitteella:

<Yrityksesi nimi> c/o Posti eCom Vantaa Tikkurilantie 148, ovet D51-52 01530 Vantaa

Vastaanotto on avoinna arkisin klo 08:00 – 16:00. Tavaran purkaminen varaston vastaanoton tiloihin on rahdinkuljettajasi tehtävä.

Itse toimitettavat varaston täydennykset

Itse toimitettavat saapumiserät tulee toimittaa Postin noutopisteen kautta, jonka osoite on Postimiehenkuja 1, 01530 Vantaa. Tavarat voi toimittaa arkisin ma-pe klo 7:00 -17:00.

Saapumiserässä täytyy olla ostotilauksen tiedot, jonka voi tulostaa Glue-palvelusta. Saapuva tavara täytyy olla pahvilaatikoissa siten, että jokainen nimike on omassa laatikossaan. Laatikon tiedoista tulee selvitä sen sisältämä tuotenimike.

Ostotilauksen tekeminen varastolle

Ennen kuin tilaat tai toimitat tavaraa varastolle, tee Glue-palvelun (glue.posti.com) kautta ostotilaus seuraavasti:

  1. Mene tuotelistaukseen ja lisää tuotteet ostotilaukselle klikkaamalla tuoterivin oikeassa reunassa olevaa "Add product to purchase order" kuvaketta.

  2. Kun olet lisännyt kaikki tuotteet ostotilaukselle, mene ostotilaukselle painamalla vastaavaa kuvaketta ylävalikossa.

  3. Päivitä tuotteiden kappalemäärät ja täytä muut tarvittavat tiedot. Reference-kenttään voit laittaa esimerkiksi oman ostotilauksesi numeron viitetiedoksi. Oikeat tilajaan yhteystiedot auttavat mahdollisten epäselvien saapumiserien selvityksessä. Lähetä ostotilaus varastolle "Place order" toiminnolla.

  4. Kun olen tehnyt tilauksen, tallenna järjestelmän antama ostotilauksen koodi. Varastolle saapuvassa tavaraerässä tulee olla sama koodi. Voit tulostaa ostotilauksen PDF -muodossa oikean yläkulman kuvakkeesta ja liittää sen toimituksen mukaan.

Tavaran vastaanotto

Jos saapuvassa tavaraerässä on ylimääräisiä tuotenimikkeitä, joita ei ole perustettu, ei niitä voida myöskään varastossa käsitellä. Tällaisessa tilanteessa pyydämme sinua perustamaan tuotenimikkeet ja perustamispyynnöistä veloitetaan 0,25h. Vastaanottoaika alkaa tällöin nimikkeen perustamishetkestä.

Varasto lisää saapuvat tavarat varastosaldoon 48 tunnin sisällä Postin varastointivastuun alkamisesta varaston aukioloaikojen puitteissa .

Varastointivastuu alkaa, kun Postin varasto on kuitannut rahtikirjan vastaanotetuksi. Saldovastuu alkaa, kun varasto on tarkastanut ja kuitannut saapuneen tavaraerän.

Vastaanottotarkastus tehdään tukkupakkaustasolla, eli valmistajan pakkaamia yksiköitä ei avata ja yksittäisiä kappaleita ei lasketa. Tuotteiden täytyy saapua varastolle sellaisena, kun niitä aiotaan myydä eteenpäin. Varastopalveluun ei kuulu tuotteiden uudelleen pakkaamista tai tuoteyhdistelmien rakentamista.

Tarkasta Glue-palvelun kautta, että vastaanotettujen nimikkeiden toimitusmäärät vastaavat ostotilausta. Huomaa, että vastaanotetut tilaukset on haettavissa toimitetuista (Delivered) tilauksista.