Postin kirjelaatikko murron kohteena Lahden Uusikylässä

07.08.2020

Postin kirjelaatikkoon osoitteessa Heinolantie 23, 16100 Uusikylä on murtauduttu. Kirjelaatikkoon mahdollisesti jätetyt lähetykset ovat kateissa.

Posti on tehnyt tapahtuneesta rikosilmoituksen.

Heinolantien kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran torstaina 6.8. kello 11. Ilkivalta havaittiin perjantaina 7.8. kello 11.50.

Kirjelaatikkoon postia jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.