Postin palvelut muuttuvat Herttoniemessä – postipalvelut kesäkuun alusta lähtien K-Supermarket Hertasta

29.04.2020

Postin palvelut Helsingin Herttoniemessä muuttuvat, kun Postin oman myymälän palvelut siirretään K-Supermarket Hertassa palvelevaan myyntipisteeseen 1. kesäkuuta 2020. Muutoksen taustalla on Postin palvelupisteverkoston uudistaminen. Posti kertoi kesäkuussa 2019 luopuvansa osasta omia myymälöitään. Niistä Herttoniemen myymälä on yksi.

Kesäkuun alusta lähtien postipalveluita tarjoaa Postin kumppanina Herttoniemessä K-Supermarket Hertta osoitteessa Hiihtäjäntie 2, 00810 Helsinki. Herttoniemen uudessa postissa on jatkossakin täysin samanlainen palveluvalikoima kuin nykyisessä Postin omassa myymälässä. Posti palvelee K-Supermarket Hertan laajoina aukioloaikoina ma-pe klo 7-22, la klo 8-22 ja su klo 10-21.

Herttoniemen postin nykyisiin tiloihin Linnanrakentajantielle avataan 1. kesäkuuta Postin uusi yrityspiste, josta voi postittaa valmiiksi maksettuja ja sopimuksen mukaan laskutettavia lähetyksiä. Yrityspiste palvelee ma-pe klo 10-17. Postilokero- ja Poste restante -palvelut jatkuvat Linnanrakentajantie 4:ssä entiseen tapaan.

Herttoniemessä asiakkaita palvelee tällä hetkellä myös kuusi Postin automaattia, joista voi lähettää ja vastaanottaa paketteja:

  • K-Supermarket Hertta, Hiihtäjäntie 2
  • S-market Herttoniemi, Hitsaajankatu 16
  • Kauppakeskus Hertsi, Linnanrakentajantie 2a
  • Herttoniemen posti / Postin yrityspiste, Linnanrakentajantie 4
  • R-kioski Herttoniemenranta, Laivalahdenportti 3
  • K-Market Pikku-Hertta, Laivalahdenkaari 1

Postin automaatteja tulee kevään ja kesän aikana Helsinkiin lisää ja myös Herttoniemen alueella avataan uusia automaatteja. Laajasalossa laajennetaan suosittua Kauppakeskus Saaren automaattia.

Palvelupisteiden laajaa aukioloaikaa ja hyvää sijaintia arvostetaan

Asiakkaat ovat toivoneet Postin palvelupisteiltä laajaa aukioloaikaa ja sijaintia muiden asiointireittien yhteydessä. Tämän vuoksi Posti kasvattaa voimakkaasti palvelupisteidensä määrää.

Postipalveluja saa nykyään useammasta paikasta kuin ennen. Kun kirjepostin määrä vähenee, yhä useamman asiakkaan postiasioinnin tarve liittyy pakettien lähettämiseen tai vastaanottamiseen. "Verkkokaupan kasvun vuoksi Postin myyntipisteiden määrää on sopeutettu muuttuneeseen tarpeeseen ja automaattien määrää on lisätty. Jatkossa jokaisen suomalaisen lähietäisyydellä on Postin palvelupiste", sanoo Postin palvelupisteverkoston johtaja Heiko Laubach.

Postin palvelupisteverkosto koostuu Postin omista myymälöistä, Postin kumppaneiden hoitamista palvelupisteistä sekä automaateista. Postin kumppanien ylläpitämät postit ja pakettiautomaatit ovat palveluyritysten yhteydessä, jotka ovat auki myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Postilla on tällä hetkellä noin 850 henkilökohtaisen palvelun postia, 50 yrityspistettä ja lähes 1 900 automaattia. Kuluvan vuoden aikana automaattiverkostoa kasvatetaan 2 200:aan automaattiin.