Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Lutherinkadulla Helsingissä

26.09.2019

Postin kirjelaatikolle osoitteessa Lutherinkatu 2, 00100 Helsinki on tehty ilkivaltaa. Kirjelaatikkoon jätetyistä lähetyksistä osa on vaurioitunut ja osa tuhoutunut. Vaurioituneet lähetykset lähetetään vastaanottajille saatteen kera.

Posti on tehnyt tapahtuneesta rikosilmoituksen.

Lutherinkadun kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran tiistaina 24.9. kello 15.06. Ilkivalta havaittiin keskiviikkona 25.9. kello 14.30.

Kirjelaatikkoon postia jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.