Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Tuusulan Nahkelassa

17.09.2019

Postin kirjelaatikolle osoitteessa Nahkelantie 397, 04350 Nahkela on tehty ilkivaltaa. Kirjelaatikkoon mahdollisesti jätetyt lähetykset ovat kateissa. Posti on tehnyt tapahtuneesta rikosilmoituksen.

Nahkelantien kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran perjantaina 13.9. kello 11. Ilkivalta havaittiin maanantaina 16.9. kello 11.

Kirjelaatikkoon postia jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.