OmaPostin sähköisellä postilaatikolla jo miljoona käyttäjää

10.10.2018

OmaPostin sähköisen postilaatikon (ent. Netposti) käyttäjämäärä ylitti lokakuun alussa miljoonan rekisteröityneen rajapyykin. Suomalaiset ovat jo usean vuoden ajan voineet vastaanottaa sähköisiä kirjeitä ja laskuja tuhansilta lähettäjiltä (yritykset, yhteisöt ja viranomaiset) Postin maksuttomaan ja sähköiseen postilaatikkoon. Vastaanotetut viestit ovat luettavissa ajasta ja paikasta riippumatta ja ne arkistoituvat maksutta palveluun koko asiakassuhteen ajan. 

 

-Uudistamme voimakkaasti Postin kuluttajille suunnattuja sähköisiä palveluita, joista OmaPosti on keskeisin. OmaPostin suosituimmat ominaisuudet ovat pakettien seuranta ja laskujen vastaanotto ja maksaminen. Olemme tuomassa pian laskujen maksamiseen monipuolisempia vaihtoehtoja, sekä monia muita lisäpalveluita, kertoo Postin digitaalisista kuluttajapalveluista vastaava Timo Korander. 

Postin sähköisen postilaatikon juuret juontavat vuonna 2001 perustettuun Netpostiin. Uusi OmaPosti korvaa nykyisen Netpostin vaiheittain. OmaPosti yhdistää käyttäjän verkko-ostokset, sähköiset laskut ja kirjeet yhteen helppokäyttöiseen palveluun. OmaPosti myös muistuttaa tärkeistä päivämääristä kuten eräpäivistä tai paketin noudosta. Se myös arkistoi sähköiset laskusi ja kirjeesi turvallisesti. 

OmaPosti-mobiiliappi julkaistiin kesäkuussa 2018. OmaPostin web-versio on betatestauksessa, ja se korvaa Netpostin ensi vuoden alkupuoleen mennessä. Kuukausittain OmaPostilla ja Netpostilla on noin puoli miljoonaa uniikkia käyttäjää kuukaudessa.  

OmaPosti appi on ladattavissa App Storesta tai Google Play Storesta. Sovellus löytyy hakusanalla OmaPosti. 

Tutustu OmaPosti-sovellukseen